1

Onderwerp: Kleine speciale taart

Nu is mn ma 60 geworden, en ik wil speciaal voor haar een klein taartje of iets epciaals bakken...
Nu vroeg ik me af, hebben jullie miss leuke ideeen voor mij??
had zelf al zon bakvorm gezien wat miss leuk is (is een kleine)

http://weblog.bol.com/wp-content/upload … ntent3.jpg

Of miss andere ideeen???
alles is welkom!!

bvd

2

Re: Kleine speciale taart

Waar houdt ze van, wat voor type is ze?
Je kunt ook een klein blanda schaaltje gebruiken en met bloemetjes decoreren, maar misschien is ze wel heel stoer, of houdt ze niet zo van veel kleur, is moeilijk vertel iets meer over je mamsje  :D

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

mn ma heeft altijd al een droom gehad een bruidstaart te krijgen nog..
Nu zat ik te denken, miss kan ik een ''1laag'' bruidtaart maken? (dus dat het wel gewoon de smaak en alles heeft van een bruidtaart maar dan maar 1 ''stuk'' ipv 3 of 4 stukken/lagen)

Bvd!! casper

4

Je hebt niet echt speciale bruidstaart smaken, daar kun je alles voor kiezen. Maar natuurlijk wel het uiterlijk. En als je een bruidstopper bovenop je taartje zet..erg leuk.
Ikzelf zou dan gaan voor een wat kleinere vorm (12cm) maar daar wat extra beslag in doen, dan krijg je een smal hoog taartje, dat is leuker dan een brede lage taart.
Kijk bij de bruidstaarten parade voor inspiratie voor de decoratie, en die topper doet het m.
Ik zou hem wit of crème houden, onder een mooi lint, paar mooie bloemen erop.. Zie het al voor me ;) show je m nog wel even naderhand?? Succes!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

dat klinkt erg goed,

En wat voor taartje zou ik dan maken? (dat heet toch een biscuit?)

en voor hoeveel vullingen zou ik gaan (2?) en wat zou dan een lekkere combo zijn?

Ja wou hem ook wit maken en dan mooi versieren..
Ik heb echter nog nooit bekleed, is dat ''gauw'' te leren? (ik ben vrij handig opzich)

en natuurlijk plaats ik een foto!!

6

Ik dacht dat je een appelcake ging bakken (ander topic), maar dit is ook een leuk idee.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

7

Ja een biscuit. Bekijk het filmpje op YouTube eens, taart maken en decoreren of zoiets, deel 1 2 en 3. Dat is een filmpje speciaal gemaakt door mensen van deleukstetaarten. Zo heb ik het ook geleerd.
Je hebt de biscuitmix van funcakes nodig ( hoef je alleen water en eieren toe te voegen), een bakvorm, fondant of marsepein om te bekleden.
Ik zou, als er een bij je in de buurt zit, naar een taartenwinkel gaan die kunnen je adviseren, anders moet je t via een webshop kopen.

Vullingen, je kunt eindeloos combineren.
Kijk eens hier bij het kopje 'recepten', dan 'vullingen' en dan zie je allerlei vullingen staan. Ook staat er boven een link ( iets van combinaties van vullingen) en daar staan wel honderd mogelijkheden van vullingen die lekker te combineren zijn. Ik zou er twee pakken, makkelijkst is 1 laagje botercreme ( heb je ook kant en klaar van funcake mix) en een laagje jam! Je kunt ook kant en klare choco mousse van de winkel.. Maar ik zou er wel filmpjes bij gebruiken als je hem gaat maken want die geven veel goede tips en dingen waar je op moet letten zodat het haast niet kan mislukken. Je zult dus wel nog wat gereedschappen aan moeten schaffen. Als je daar allemaal geen zin in hebt, gewoon lekker een taartje bakken zonder biscuit, vullingen en fondant. Je kunt ook een Applecake bakken met daarboven een bruidstopper natuurlijk  ;) !

8

de appelcake is voor t feest met family, deze is speciaal voor mn ma alleen!

en wat voor tools heb ik dan allemaal nodig?

kan ik hetnniet alleen redden met een bakvorm
daarom de biscuit maken (met die mix die je zei)

dan met een broodmes in 3 snijden (zodat er 2 vulling inkunnen)
dan de vylling erin doen, op elkaar zetten en dan bekleden?

En wat is makkelijker voor bekleding fondant of iets anders?

en is jam dan echt lekker (zit dat ook in een echte bruidstaart?)
dan bijv bakkerrooms (met zon mix) en welke jam zou dan lekker zijn?
en hoe dik moet je het ongeveer doen??

zo gelijk ff youtube

thx voor de tips alvast!

9

Ja hoor mijn eerste taart was botercreme en aardbeienjam en dat was erg lekker  :Y  Maar banketbakkersroom kan natuurlijk ook!

Maar je moet het sowieso afsmeren met botercreme, je taart, anders kun je er geen fondant overheen doen (ik zou gaan voor fondant)
Je hebt een smoother nodig om de fondant strak op je taart te krijgen. Je kunt inderdaad een broodmes gebruiken. Je moet je fondant lang kneden en je moet genoeg fondant hebben (2-3 pakjes).
Maar bekijk de filmpjes maar, dan zie je wel wat je nodig hebt. Bijv crisco heb je niet echt nodig maar dan loop je wel het risico dat je fondant tijdens het kneden aan je handen blijft plakken dat soort dingetjes, het is niet zo simpel als het lijkt. Ook heb je poedersuiker nodig en een speciale rolstok om je fondant mee uit te rollen...dus als je zo'n taartje eenmalig gaat maken, zou ik de spullen niet allemaal aanschaffen en toch iets anders bedenken (een andere taart met bijv kant en klare suikerbloemetjes erop en een topper) maar wil je vaker dit soort taarten maken is het zeker de moeite waard!

10

Ai bedankt voor de uitleg, heb ff wat flmpjes gezien en ik denk inderdaad dat dit miss een stap te moeilijk is, Tenzij ik al die spuletjes ga kopen.. maar een eenmale taart is dat het niet waard...

Nu moet ik even gaan bedenkne wat ik nu wil maken

als iemand een idee/smaak heeft waar ik missiets van een bruidtaartje (1 laag) kan behalen zou dat leuk zijn!!!

11

Ok mn taartje voor mn ma is aardig geslaagd, het marsepein erop doen was lastiger dan ik dacht maar toch ben ik best tevreden!
wat vinden jullie

het is een biscuit, en binnenin aardbeien jam (zelfgemaakte!) en banketbakkersroom

http://s18.postimg.org/tjmvu6ymh/IMG_1639.jpg

http://s22.postimg.org/s81wakf01/IMG_1640.jpg

12

Ik vind 'm mooi geworden. Vooral als dit je eerste taart is. de marsepein is wat grof. Waarschijnlijk van de supermarkt, of xenos oid? De marsepein die je in taart winkels koopt is wat mooier van kwaliteit. Denk dat je ma er erg blij mee was/zal zijn.

13

Je taartje ziet er voor de eerste keer niet slecht uit!

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??