1

Onderwerp: Mokka creme

Dag, ik maak zelf altijd mokkacreme mbv. Een puddingkje zeg maar waarin gepasteuriseerd eigeel en melk wordt verwerkt. Nu wilt een klant dit weekend mokkacreme maar het wordt heel warm en men weet niet hoe het met de koeling gesteld is.
Ben dus op advies gaan experimenteren met Patidess ( gebruik dat nooit) door dit toe te voegen aan de MBC gemaakt in de verhouding 1:2:2. Ik vind dit zelf veel te zoet, dus nieuw experiment met de verhouding 1:1:2 en dat gaat, maar ik vind het verhoudingsgewijs nog steeds veel zoet en weinig mokka.
Heeft iemand een ander idee of recept voor een lekkere mokkacreme zonder toevoeging van zuivel, waardoor die dus langer buiten de koeling kan?
Alvast bedankt!

2

Re: Mokka creme

Als je koffie-extract toevoegt (oploskoffie met een klein beetje water) kun je de mokkacrème zo veel smaak geven als je wilt. Doordat de koffie-extract wat bitter van smaak is zal het de zoetheid van de mbc ook wat meer opheffen.
Let wel: pas toevoegen als het extract volledig is afgekoeld! (anders kan het gaan schiften)

Dat is toch een TAART waard!

3

Ik gebruik ook altijd oplos mokkapoeder stickjes van Nescafe.
Oplossen in een heel klein beetje kokend water, dan in een schoteltje gieten, koelt het heel snel af.
Wat @ppeltje zegt, sterke moccasmaak verdringt het zoet.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Hallo Annemarie!

In het Chineeze Toko/Utrecht Centr./ kop ik altijd "MOKKA PASTA" Kleine flesje voor 1,50E. Ruikt heerlijk en lekker Jij kan zelf dozeeren hoe sterk jij wil .Die heeft een tandpasta konsistentie. Kun jij mengen met boter en slagroom.
Groetjes! :)

Dankjewel, allemaal! En Ildikoni: ik zal mijn zoon deze week eens naar die toko sturen, hij woont in utrecht op kamers:)