1

Onderwerp: Welke vulling voor bruidstaart.

Hallo mede bak-sterren,

Ik heb een vraagje. Ik ben laatst gevraagd om de trouw taart van vrienden van ons te maken. We waren akkoord gegaan met een bavarois. In de smaken framboos en kwark.

Nu kreeg ik te horen dat de taart niet in de koeling van de zaal kan staan. Dus ik durf de bavarois niet aan vanwege de slagroom.

Zelf zat ik nu te denken om swiss mergine te maken. Maar wat zijn jullie ideeën. Ze willen in iedergeval frambozen vulling hebben.

2

Re: Welke vulling voor bruidstaart.

Champagnecreme en frambozen  (en idd zou ik ook niet gaan voor bavarois, maar lekker voor merinque gaan)

3 Laatst bewerkt door JPS (22-09-2013 16:28)

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zovelen bang zijn om slagroomvulling te gebruiken als het even niet in een koeling kan staan.
Slagroom bederft echt niet meteen als je taart een paar graden warmer wordt. Ook de stevigheid is er niet meteen uit.

Als je nu de taart in je eigen koeling tot een graad of twee koelt en je hebt een flinke taart dan zal de temperatuur binnenin echt niet zo snel te hoog oplopen met deze temperaturen.

Desnoods maak je van lekker dikke piepschuim platen een passende doos die je er overheen kan zetten. Kan er ook meteen niemand met zijn handjes aanzitten. Iets wat helaas voor sommige mensen onweerstaanbaar is.

Swiss meringue is natuurlijk ook wel lekker daar niet van.

Suc6 met je taart en veel plezier op de bruiloft!

Ik verwacht nu een heleboel reacties van mensen die het niet met mij eens zijn, en dat mag best  :) Maar voor je je oordeel klaar hebt, probeer het eens om een taart met bavaroise te maken. Zet hem een tijdje in de koelkast die je op 2 graden ingesteld hebt en probeer hem eens na een uur of 4 tot 6 buiten de koeling te proeven.
Wel slagroom gebruiken die nog niet bijna aan de datum is dan he ;)

Groetjes,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Voor mezelf zou ik het misschien nog wel durven een paar uur met een bavarois omdat inderdaad de kerntemperatuur heel lang wel koel blijft, maar dan heb je wel zelf controle over waar de taart hoe lang staat.....

In dit geval heb je over de andere omstandigheden geen controle en ik weet ook niet hoelang je hem van te voren moet leveren. Dus zou ik het toch niet doen, een champagne crème gecombineerd met verse frambozen en eventueel een zelfgemaakte frambozengelei is ook heerlijk en vind ik zeer geschikt voor een bruidstaart.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

zit er in champagnecreme dan geen slagroom ?

6

Als ik de Taart maar heel even in de auto heb zou ik het geen probleem vinden om slagroom te gebruiken. Maar we moeten er bijna twee en half uur mee in de auto zitten. Als het niet meer is want heel hard rijden mag mijn man dan niet ;-)