1

Onderwerp: [SPOEDJE] sugarcraft gun gras

Hallo allemaal, ik heb net mijn eerste ervaring met de sugarcraft gun achter de rug. Nou, begon goed. Een dun zwart lijntje, kwam er prima uit. Had de gun flink ingevet met crisco, het fondant ook een beetje. Ging super!
Daarna moest ik gras maken. Nou ik kan 50 keer drukken maar meer dan een millimeter komt er niet uit. Hij maakt ook steeds een 'klik'geluid, alsof ik soms te hard druk? Ik weet niet wat ik fout doe!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: [SPOEDJE] sugarcraft gun gras

Kom er nu wel achter, ik had de kleinste gaatjes en heb nu de grotere gaatjes en dat gaat beter. Dus ik doe het daarmee...maar dan nog, hoe doe je dat met de kleinste gaatjes??

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Ik heb ook net een Sugarcraft Gun nieuw, alleen nog geen tijd gehad deze te gebruiken, dus ik lees even mee!  :Y

4

Had je de fondant wel aangedrukt? Dat de gun op spanning staat zeg maar....
Ik kleur mijn fondant meestal net voor ik het in de gun doe, dan is deze super soepel en komt de fondant er het beste uit.
En anders flink wat crisco door de fondant kneden en snel werken.  :)

Ik vind het trouwens een super ding! Ik gebruik het echt heel veel...

5

Dat is nu net het probleem waar ik ook vaker tegen aan loop.
Al maakt het bij mij dan niet uit of ik een gaatje groter gebruik.
Bij de taarten shop wisten ze het ook niet.

De ene keer doet hij het perfect en de andere keer maakt hij dus een klikkend geluid en komt erbij niets uit.
Het maakt dan ook niet uit hoe soepel mijn fondant is.

Echt raar en vervelend, want het gebeurd natuurlijk net als je hem veel nodig hebt.

6

Die van mij maakte ook een klikkend geluid op het laatst deed ie het helemaal niet meer en heb ik een andere gekocht, marsepein werkt beter dan fondant.

Christine.

7

Ja had hem goed aangedrukt, veel crisco erdoor... Zelfs de gun zelf ingevet met crisco. Vond die kleinere grassprietjes veel leuker maar heb nu de grote moeten pakken ( dit ging ook niet altijd goed, soms kwam het er zooooo traag uit). Vind dit jammer en lees ook dat meerdere mensen er problemen mee hebben, wie o wie heeft DE oplossing??

8

Sugargun aan de kant leggen en een knoflookpers proberen?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9

het kan ook nog uitmaken hoe je dat ding waar de fondant in zit erop draait.... 
Of je de letters goed leest of op 'n kop zeg maar...
Als je de rode hendel het dichtst bij je buik hebt, moet je de letters gewoon kunnen lezen

En waar je ook op moet letten is of dat zilveren haakje/hoekje bovenaan de handel er niet bovenuit steekt, want dan lijkt het of hij vastzit ofzo...

'k weet niet waarom zeker dat 1e verschil maakt, maar het is wel zo..

Maar het blijft soms evengoed nog een krachtig karweitje zeg maar..

Hoop dat je het een beetje snapt en succes !

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

10

Ik heb ook het zelfde probleem en heb het toen nagevraagd bij taart en decoratie in ridderkerk en die zei dat je echt veel crisco moet gebruiken.

Dat heb ik rtoen gedaan en dat ging wel beter maar heb er kromme handen aan over gehouden.  :/

11

haha een knoflookpers, die ga ik onthouden best slim  :D
het is bij mij niet dat ik mijn handen kapot moet duwen of zo, ik druk gewoon zacht tot hij niet meer verder kan maar er komt niks uit..
Zal nog meer crisco gebruiken.. En dan goede hoop hebben voor de volgende keer!!

12

Begrijp ik het goed dat het normaal is dat de Sugar Gun een klikkend geluid maakt ? Ik heb er namelijk ook een gekocht, bij het 1ste gebruik maakte hij dus ook steeds het geluid .....

Verstandig om hem terug te sturen ....of toch houden ? Had trouwens wel crisco door het marsepein gedaan .....

13

Ja ik baal nu ook dat ik er niet direct mee terug ben gegaan...zou t wel doen

14

Een pasta-apparaatje werkt ook prima voor gras
En je hoeft  er niets aan toe te voegen, gaat heel gemakkelijk.

15

lady-vall schreef:

Ja ik baal nu ook dat ik er niet direct mee terug ben gegaan...zou t wel doen

Nog niet geprobeerd om te kijken hoe je koker op de gun geschroefd zit?

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

16

Ja, dat lijkt soms goed te gaan en soms niet. Ik neem hem binnenkort wel eens mee naar de winkel, misschien heb ik gewoon een kapotte.
@ shunie, zou jij ook eens kunnen kojken hoe de koker op de gun is geschroefd? Dus hoe dat ijzeren stukje zit als je dat klik geluid hoort?

17

Ik heb dat eens uitgeprobeerd jo-oosie, maar merk echt geen verschil  :nooo

18

Veel crisco erdoor en ook de binnenkant invetten. en snel werken.
Enige manier om het eruit te krijgen.

En volgens mij hoort dat klik-geluid erbij. De mijne deed dat ook (maar nu niet meer  :think: ). Werkt nog steeds net zo goed.

Lettertjes maakt geen verschil. Het is een rechte koker.
En trouwens, als je de hendel bij je buik hebt en de letters staan goed, probeer 'm dan maar eens om te draaien. Dus bijvoorbeeld eerst de hendel naar links laten wijzen (bij je buik) en dan de hendel naar rechts... Dan staan ze andersom  ;)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

19

Meer crisco door de fondant mengen.

20

jo-oosie schreef:

En waar je ook op moet letten is of dat zilveren haakje/hoekje bovenaan de handel er niet bovenuit steekt, want dan lijkt het of hij vastzit ofzo...

Als die van mij klikt en blokkeert, is dit het geval. Succes!