1

Onderwerp: Sandalen van fondant met tylose

Ik heb sandalen van fondant gemaakt. Ik heb hier een beetje tylose doorheen gemengd en de sandalen gemaakt. Ze waren te leuk. Tot ze na twee dagen helemaal ingezakt waren. Ik heb ze opnieuw gemaakt met een beetje meer tylose en in de koelkast bewaard, maar toen ze op de taart gingen, zijn ze toch weer een beetje ingezakt. Wat doe ik verkeerd. Gebruik ik de tylose verkeerd? Kan iemand mij helpen zodat ze de volgende keer goed blijven.

groetjes,
Nanny

2

Re: Sandalen van fondant met tylose

Ik denk dat je ze niet in de koelkast moet bewaren, dan worden ze vochtig en dus weer slap.

3

denk ook dat de koelkast het probleem is :Y  :Y
Fondant hoeft niet in de koelkast.

Groetjes Gerien

4

grietje schreef:

denk ook dat de koelkast het probleem is :Y  :Y
Fondant hoeft niet in de koelkast.

Even ook een vraagje stellen......
Als je een gedecoreerde taart in de koelkast zet (waar die ook hoort en ook niet anders kan) en er zitten bv bloemetjes op waar tylose in zit. Gaan ze dan ook slap hangen?

5

je sandalen niet in de koelkast bewaren ze worden slap van het vocht in de koelkast .
als je de gedecoreede taart niet anders kan bewaren als in de koelkast heb je idd kans dat het weer zacht word
het kan zelf zo zijn dat ze zacht worden van hetvochtige weer
succes

Dat zacht worden is inderdaad een ramp. Gewoon de koelkast op de warmste stand zetten en je taart in een doos en dan hopen dat het goed gaat. Bij grote dingen kies ik er nog wel eens voor om het op het laatste moment te plaatsen, zodat het niet in de koelkast hoeft.

7

miss schreef:

je sandalen niet in de koelkast bewaren ze worden slap van het vocht in de koelkast .
als je de gedecoreede taart niet anders kan bewaren als in de koelkast heb je idd kans dat het weer zacht word
het kan zelf zo zijn dat ze zacht worden van hetvochtige weer
succes

Dankjewel voor je antwoord!

8

Hoort deze vraag hier wel? Moet hij niet naar decoreren omdat dit het deel is waar je de resultaten showt?

9

Esmaatje schreef:

Hoort deze vraag hier wel? Moet hij niet naar decoreren omdat dit het deel is waar je de resultaten showt?

:Y  :Y  :Y je hebt gelijk.
even melden.

Groetjes Gerien

10

Beter laat dan nooit:

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Bedankt voor alle antwoorden. Maar dan gelijk nog maar  vraag. Ik hoorde laatst dat de tylose van te vorm gemengd moet worden met de fondant en dat een paar dagen laten rusten en dan pas verwerken :rolleyes: .is dat dan nog mogelijk?
Sorry daar ik mijn vraag niet goed geplaatst had. Ben nog niet zo bekend hier. Vond het al heel wat ik hem er überhaupt op gekregen had.

12

Bedankt voor alle antwoorden. Maar dan gelijk nog maar  vraag. Ik hoorde laatst dat de tylose van te vorm gemengd moet worden met de fondant en dat een paar dagen laten rusten en dan pas verwerken :rolleyes: .is dat dan nog mogelijk?
Sorry daar ik mijn vraag niet goed geplaatst had. Ben nog niet zo bekend hier. Vond het al heel wat ik hem er überhaupt op gekregen had.

13

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je de tylose er doorheen kneden, dan een uur laten rusten en dan verwerken.

Groetjes Gerien

14

Ie kunt, als je de fondant gemengd hebt met tylose, gelijk verwerken. Het hoeft niet perse te rusten.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.