1

Onderwerp: Spoedvraagje! Hertog jan Taart dusten

Hallo,

Donderdag of vrijdag ga ik een hertog jan taart maken.
Ik wil de gehele taart graag een mooie goudkleur geven.

In de winkel hier in de buurt heb ik een potje rainbow dust gehaald.
Nu las ik hier op het forum al als tip om mijn fondant eerst geel te kleuren dus dat ga ik sowieso doen.
Verven wil ik liever niet doen omdat ik op internet al meerdere foto's heb gezien met veel strepen..

Maar ik kon weinig tot niks terug vinden over het dusten van een hele taart..

Ben best een beetje zenuwachtig om het uit te proberen.. Dus tips zijn van harte welkom

Re: Spoedvraagje! Hertog jan Taart dusten

Goedemorgen Bakleeuwtje,

Hoe grote de taart des te moeilijker het zal zijn. Je hebt best wel wat dus nodig om het mooi "dekkend" te krijgen als je echt diep goud wilt.
Mijn advies om inderdaad de fondant geel/bruin (poepgeel) te maken dat is de beste ondergrond.

Zet de dust niet te dik op. Kwast in de dust en dat eerst het meeste afkloppen voordat je met de kwast op de taart gaat.
Je brengt dan een dun laagje aan wat je eventueel "dikker" kan maken wanneer jij dat nodig vindt.  ;)

(Wil jij nog even reageren op: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 56&p=5 ?)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

Wanneer je mijn FB pagina opent staat er gelijk een gouden taart. Deze heb ik helemaal goud gedust. Met een grote make-up kwast. Ik weet niet meer hoeveel potjes ik heb gebruikt, maar denk een stuk of 3. Ik had trouwens de gouddust wel gemengd met pearl zodat ik de goede kleur had die het bruidspaar wilde.

4

Bedankt voor jullie reacties!

Het wordt een klein taartje van 16 cm dus hoop aan 1 potje genoeg te hebben.

Ik denk dat het gewoon uitproberen wordt..

Esther jij maakt echt hele mooie taarten!

Taartertaa sorry dacht dat ik dat al had gedaan ga ik gelijk nog even doen!

5

Dankjewel!  :)