1

Onderwerp: Spoedje! Dulce de leche

Ik wilde net dulche de leche maken, maar ik kom erachter dat ik geen enkele pan heb dat het blikje helemaal onder water komt!!
Dat lukt toch alleen in een pasta pan dan? En die heb ik niet.
Iemand een idee? Is het erg als het bovenste stukje niet helemaal onder water komt?( weet niet hoe vol dat blikje zit)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2 Laatst bewerkt door @ppeltje (17-09-2013 12:00)

Re: Spoedje! Dulce de leche

Blikje zit helemaal vol! Moet dus wel helemaal onder water.
kun je het blikje ook niet op z'n kant leggen?
Dan is ie volgens mij wat lager...

Dat is toch een TAART waard!

3

Ik had daar ook last van en heb halvewege de kooktijd het blikje een keer omgedraaid, werkte prima!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

4

Oh bedankt!! Nee als ik hem op zijn kant leg scheelt het niet veel. Het blikje is precies even hoog als mijn pannen. Maar bedankt Funlovin, dat ga ik dan ook doen! (Anderhalf uur in de pan dus na 3 kwartier omkeren?)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Volgens mij klapt dan het blikje uit elkaar, dat is de reden dan het blikje onder moet. De druk bouwt zich op in het deel dat niet onder staat.

Ik maak m'n ddl altijd gewoon in een pannetje.
Wordt het niet zo donker, maar net zo lekker.
20 min op laag (!) vuur zachtjes koken en lijven roeren, ik gebruik een silliconen spatel.
Ik doe de ddl dan gelijk warm in de taart en dan gelijk in de koeling, dan smeer ik ook m'n biscuit niet kapot.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Heb het nog even nagekeken, inderdaad, kans op exploderen bestaat.
Niet doen dus, denk dat Fun lovin heel veel mazzel heeft gehad!

7

Oké hmm.. Dan toch maar de hele pan vol met water met grote kans op overstroming  :/

8

Staat nu helemaal onder behalve de bovenkant...

9

Ik zag laatst een filmpje en die gene sloeg er met een spijkertje 2 gaatjes in en zetten het maar half onderwater. Door het oken kwam er dan een beetje uit de gaatjes om ontploffen te voor komen en daar kon je gelijk aan de kleur zien of het klaar was!!

heb het nog even voor je opgezocht hier is de link

https://www.youtube.com/watch?v=CaD8FjKpi5w :)

10 Laatst bewerkt door anouckjewel (17-09-2013 12:44)

lady-vall schreef:

Staat nu helemaal onder behalve de bovenkant...

Dat is dus niet helemaal onder...

11

Oh das ook een goede tip baklataart! Tja ik kijk wel wat het wordt met dit experiment, heb altijd nog een reserveblikje voor als het is mislukt. Maar, ik wilde hem eigenlijk pas vrijdag openen want dan ga ik de taart vullen. Kan ik hem straks na t afkoelen al openen en dan t/m vrijdag in de koelkast, of bederft het dan?

12

Als het mislukt zit je hele keuken onder, en daarnaast vliegt er dan gloeiend hete caramel door de woonkamer, dus ik zou het er niet op wagen.

13

Hoi lady vall als je het hebt gemaakt en in een jam pot, of iets anders stopt kan je het heel lang goed houden!!

Dus voor vrijdag is prima!!!

Ben benieuwd naar het eind resultaat!! succes :)

14

Baklataart schreef:

Hoi lady vall als je het hebt gemaakt en in een jam pot, of iets anders stopt kan je het heel lang goed houden!!

Dus voor vrijdag is prima!!!

Ben benieuwd naar het eind resultaat!! succes :)

Baklataart, het is gewoon gelukt!! Potje goed laten afkoelen en net geopend. Heerlijk, had het nog nooit op en vind het wonderlijk dat melk kan veranderen in zoiets lekkers.
Heb een pindakaaspot gebruikt, staat nu in de koelkast. En vrijdag zet ik de pot in een pan heet water, dan wordt hij weer wat smeerbaarder.
Ik wilde de tweede laag chocomousse doen met kleine stukjes hazelnoot erdoor, watvoor mousse zou hiervoor te gebruiken zijn en hier lekker bij zijn?? (Smaak en merk).

15

anouckjewel schreef:

Volgens mij klapt dan het blikje uit elkaar, dat is de reden dan het blikje onder moet. De druk bouwt zich op in het deel dat niet onder staat.

Ik maak m'n ddl altijd gewoon in een pannetje.
Wordt het niet zo donker, maar net zo lekker.
20 min op laag (!) vuur zachtjes koken en lijven roeren, ik gebruik een silliconen spatel.
Ik doe de ddl dan gelijk warm in de taart en dan gelijk in de koeling, dan smeer ik ook m'n biscuit niet kapot.

valt wel mee. als er maar water in zit zodat de temp niet boven de 100 komt. Ik zet m altijd op met heel ruim water en als het klaar is na 3 uur zit er nog maar een klein laagje water in. en nooit problemen gehad.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

16

Of je doet het zoals Australian Masterchef.
In een pannetje met als toevoeging slagroom +golden syrup tegen het kristaliseren.
Binnen 10 minuten klaar.

6. Place condensed milk and golden syrup into a small saucepan on medium heat for 6 minutes, stirring continuously. Add cream and stir for another 4 minutes. remove from heat.

Season 3?-Episode 30

Caramel :
495g can condensed milk
2 tablespoons golden syrup
3/4 cup canned reduced fat cream

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

17

anouckjewel schreef:

Heb het nog even nagekeken, inderdaad, kans op exploderen bestaat.
Niet doen dus, denk dat Fun lovin heel veel mazzel heeft gehad!

Dan zal ik voortaan maar uitkijken, ik maak zo zeker 4x per week caramel.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

18

Hartstikke goed dat alles gelukt is :)
Het is inderdaad leuk dat er dan uit dat blikje zulke heerlijke karamel kan komen hahah (ook erg lekker over je ijs!!)

Als je de mousse niet zelf maakt kan je denk ik alles wel nemen uit de super markt ik heb dat zelf nog niet gedaan.

Succes vrijdag het zal een heerlijke taart worden!!

19

Bedankt!!   :thumb:

20

Bedankt!!   :thumb:

21 Laatst bewerkt door lady-vall (18-09-2013 20:57)

Sorry pc flipte een beetje :o