1

Onderwerp: rechtopstaande foto met frostysheet?

Help,.....

Er is me gevraagd om een silhouette rechtopstaand op een taart te zetten. Nu heb ik de foto dubbel laten afprinten op frosty sheet (1x spiegelbeeld)
Mijn bedoeling was om op een dik stuk fondant de foto op beide kanten te kleven en een lollystokje in het been te prikken zodat ik het silhouette mooi in de taart kon prikken.
Nu krijg ik dat fondant niet mooi genoeg, het trekt op niks!
Als oplossing dacht ik de frosty uit te laten harden en op elkaar te kleven met floral whire ertussen, maar ik heb totaal geen idee of dit kan?? Jullie wel?

2

Re: rechtopstaande foto met frostysheet?

Ik heb meerdere keren een frosty sheet gebruikt als rechtop staande afbeelding op een taart.
Ik rol een waf dikker stuk fondant uit steek een (of meerdere) satéprikkers erin en plak daarna de sheet erop.
Een satéprikker is wat dunner dan een lollystokje.
Dan een paar dagen laten uitharden.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Dus altijd fondant gebruiken?

Nu heb ik het zo opgelost: ik heb de afbeeldingen op maat geknipt (enkel het meisje zelf); dit op een vrij dun laagje fondant (met tylose) gelegd, er rond getekend met eetbare pen (gemarkeerd dus) en gewoon het lapje fondant geknipt, net als het frosty sheet. Voor en achterkant gedust; floral whire erin en langs beide zijden de afbeelding gekleefd; ligt nu uit te harden. Heb het pas zaterdag nodig.

Nogmaals dank

4

Dan komt het vast helemaal goed  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake