Onderwerp: Schatkist maken hoe?
Ik wil graag een schatkist maken voor bovenop een taart. Deze wordt hol van binnen want er moet een piratenhoofd uitkomen. Iemand suggesties? Moet ik de fondant verstevigen met tylose?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Schatkist maken hoe?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil graag een schatkist maken voor bovenop een taart. Deze wordt hol van binnen want er moet een piratenhoofd uitkomen. Iemand suggesties? Moet ik de fondant verstevigen met tylose?
Ik Heb een tijdje terug een schatkist gemaakt, waar snoepjes in konden. Ik heb de fondant wel verstevigd, voor de zekerheid.
Hier een foto
Ik Heb een tijdje terug een schatkist gemaakt, waar snoepjes in konden. Ik heb de fondant wel verstevigd, voor de zekerheid.
Hier een foto
Ja die zoek ik. Hoe heb je die precies gemaakt? Ik heb net fondant verstevigd en geprobeerd te maken, maar dat lukt dus niet. Ik wilde de kanten aan elkaar maken maar die zakten steeds in.
Ik heb eerst de delen uitgesneden en laten drogen, behalve de ronde deksel (wel de zijkanten van de deksel dus). Als de delen goed droog zijn, na 1 dag of liefst langer, plak je de delen pas aan elkaar. Toen heb ik het dekseldeel verstevigd en op de ronde zijkanten geplakt en opgevuld zodat de deksel in vorm bleef. Anders zakt deze inderdaad in. Met marsepein (ik werk altijd met marsepein, behalve harde decoraties) heb ik toen het goudbeslag er op geplakt.
Ik heb eerst de delen uitgesneden en laten drogen, behalve de ronde deksel (wel de zijkanten van de deksel dus). Als de delen goed droog zijn, na 1 dag of liefst langer, plak je de delen pas aan elkaar. Toen heb ik het dekseldeel verstevigd en op de ronde zijkanten geplakt en opgevuld zodat de deksel in vorm bleef. Anders zakt deze inderdaad in. Met marsepein (ik werk altijd met marsepein, behalve harde decoraties) heb ik toen het goudbeslag er op geplakt.
Hoe heb je de deksel gevuld?
Die heb ik niet gevuld. Toen de half ronde zijkanten droog waren heb ik een rechthoek over de zijkanten geplakt. Die heb ik wel tijdelijk opgevuld met iets (Keukenpapier of watten, weet niet meer) zodat de deksel niet tussen de twee zijkanten in valt. Na het drogen heb je dus een holle deksel
Oh ja, ik heb gegoogeld op 'schatkist sjabloon'. Je krijgt dan papieren knutselschatkisten te zien. Deze heb ik als voorbeeld gebruikt. Je moet alleen wel rekening houden met de dikte van de fondant. Dat het wel past, bedoel ik. Je kunt het niet zo in elkaar zetten als de papieren sjabloon
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Schatkist maken hoe?