1

Onderwerp: (Spoed vraag!) Tylose en koelkast

Ik heb afgelopen week vlindertjes gemaakt met tylose er doorheen en die zijn inmiddels uitgehard.
Ze gaan zo op een Cupcake met een topping van botercreme en diverse soorten jam.

Nu vraag ik mij af of ik ze dan met doos en al in de koelkast kan zetten of dat de vlindertjes dan n gaan zakken en niet meer mooi bol/rond gaan staan.

Groetjes Nancy

2

Re: (Spoed vraag!) Tylose en koelkast

kan gewoon de koeling in.
ik maak ze altijd zonder tylose en dat gaat altijd goed!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Bedankt voor je antwoord spidygirl.
Ik had hem net ook bij jouw al gelezen, maar wilde toch nog even een antwoord van iemand die er wel tylose door heen doet.

Nogmaals in ieder geval bedankt!

4

met tylose gaat het ook hoor!

deed ik in het begin ook
maar toen ik een keer geen tylose meer had ...gewoon zonder gedaan ...ging prima en nu nooit meer tylose bij kleine decoraties.

hoe minder toevoegingen ...hoe beter!!!

succes ermee!!!

ben benieuwd naar je foto's

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Ok dank je!!  :)

Het is de eerste keer dat ik van dit soort Cupcakes maak in opdracht, dus ik ben ook erg benieuwd wat ze ervan vinden.

De botercreme met jam staat nu op te stijven in de koelkast en hoop dat da een beetje snel gaat.
Ze komen ze om 13.00 uur ophalen dus wil over een uurtje echt beginnen met spuiten!

We zullen zien......

6

Snap er niks van!
De botercreme ruim een uur tot 1,5 uur weer in de koelkast gehad en toen gespoten, maar zakt toch heel erg snel weer in.

Op advies van de medewerkster van de taartenshop roomboter gebruikt, dan moest het goed hard worden.
Nou niet dus.
Moet nu toch ook echt gaan versieren want over 20 minuten staan ze op de stoep.
Balen dus!!
Ben zo niet te vreden, maar helaas geen tijd meer om het over te doen.

7

Hoe, en waarmee, heb je de bc dan precies gemaakt? Ik gebruik altijd roomboter en heb dit probleem nooit gehad.
Decoraties die ik met tylose maak leg/zet ik het liefst zo laat mogelijk op de taart/cupcakes (lussenstrik, figuurtjes) maar dit kan niet altijd. Bloemen, bv, plak ik wel gelijk op de taart en deze gaan dan ook mee de koelkast in. Tot nu is er nog niks misgegaan....