1

Onderwerp: Andere soorten/smaken biscuit

Mijn vriend is binnenkort jarig en wil dat ik een taart voor hem bak.
Maar hij vindt de gewone biscuitmix een beetje saai..
Nou weet ik dat er ook chocoladebiscuitmix is, maar zijn er nog andere smaken? Of andere ingrediënten die je kunt gebruiken voor de lagen van een taart? Kan natuurlijk ook appeltaart maken of zo maar bedoeling is wel echt een fondanttaart. Mijn vriend: " anders vraag je het op dat leuke forum van je waar je de hele dag op kijkt, die weten misschien wel iets anders lekkers". Dus bij deze.... ;)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Andere soorten/smaken biscuit

Ik vind red velvet ook heel lekker!

3

Smaakt dat anders? Ik dacht dat dat naar chocolade smaakt maar gewoon een rode kleur heeft. Is niet dus?
Iemand anders nog suggesties??

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Wat dacht je van een cake mix gebruiken? Die zijn er in verschillende smaken en erg lekker :)

5

Je kunt ook smaakstoffen door je biscuit doen.
Denk dan bijvoorbeeld aan aardbeien of frambozen, maar ook bitterkoekjes of mocca, enz. ... (kijk alleen wel even of ze tegen de temperaturen van het bakken kunnen. (ik weet dat er speciale smaakstoffen zijn die je kunt meebakken, maar weet zo uit m'n hoofd even niet meer welke dat zijn)
Indische toko's verkopen ook vaak smaakpasta's die je aan je biscuit kunt toevoegen. Denk dan bijvoorbeeld aan pandan pasta...

Koekkruiden toevoegen aan je biscuit kan ook.

Koekkruimels door je biscuit doen is ook nog een optie: denk dan bijv. aan stroopwafel stukjes e.d.

Door een 'standaard' biscuit te tremperen (besprenkelen met siroop of likeur) kun je het ook een heel lekker smaakje meegeven.

Ideeën genoeg hoor....  :lol:  ;)

Dat is toch een TAART waard!

6

@ppeltje: bedankt!! Inderdaad vele mogelijkheden. Ik vroeg me al af of er smaakstoffen waren voor biscuit, gaaf dat dat er is. De kruimels een top idee, tremperen (dat ik daar zelf niet aan heb gedacht) ook..   :D  dat ga ik denk ik doen, met baileys zijn lievelingsdrankje. Bedankt!

Haha sorry dat is zo! Ik heb niet goed gelezen hihi

8

DotjeSlagroom schreef:

Haha sorry dat is zo! Ik heb niet goed gelezen hihi

Geeft niks! Wel een leuk idee hoor     ;)

9 Laatst bewerkt door sugar100 (14-09-2013 10:09)

@ppeltje schreef:

Denk dan bijvoorbeeld aan aardbeien of frambozen, maar ook bitterkoekjes of mocca, enz. ... (kijk alleen wel even of ze tegen de temperaturen van het bakken kunnen. (ik weet dat er speciale smaakstoffen zijn die je kunt meebakken, maar weet zo uit m'n hoofd even niet meer welke dat zijn)
Indische toko's verkopen ook vaak smaakpasta's die je aan je biscuit kunt toevoegen. Denk dan bijvoorbeeld aan pandan pasta...

Koekkruimels door je biscuit doen is ook nog een optie: denk dan bijv. aan stroopwafel stukjes e.d.

Door een 'standaard' biscuit te tremperen (besprenkelen met siroop of likeur) kun je het ook een heel lekker smaakje meegeven.

Als je pandan pasta gebruikt krijg je dan de smaak van Pandang Chiffon cake?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

10

Wat je ook nog kunt proberen: hem verrassen met de binnenkant ; een regenboogtaart. Dat is wel "gewoon" bisquit, maar wel weer heel anders en kan ook met smaakjes!

11

Leuk allemaal  :D  nu kan ik alleen niet meer kiezen hahaha

12

Bij de webshop verkopen ze ook mixen voor stroopwafel en wortelcake, die kunnen ook heel goed onder fondant.
Red velvet is chocolade met een zuur waardoor het rood wordt, dat smaakt dus niet gewoon als chocolade.

De lorann geconcentreerde smaakstoffen kun je ook meebakken.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

13 Laatst bewerkt door lady-vall (14-09-2013 20:56)

Oké bedankt, hij is gek op stroopwafel dus dat is ook een goede kansmaker.
Die lorann geconcentreerde smaakstoffen heb ik even opgezocht. Dat zijn er veel zeg!! Dus dat doe je door je biscuitmix een paar druppels? Dat zou echt een uitvinding zijn :D

14 Laatst bewerkt door Siska1974 (14-09-2013 20:44)

Ik heb het een keertje meegebakken, vier/vijf druppeltjes in een biscuit van 20cm, de natuurlijke smaken (peer bijvoorbeeld) schijnen wel iets smaak te verliezen tijdens het bakken, de rest niet.
Om af te meten heb ik wel echt die pipetjes van lorann zelf.....

Ik gebruik ze ook om smaak te geven aan mijn botercreme (vijf/zes druppels bij 250 gram boter en botercreme mix van funcakes) en zelfs voor een smaakje aan fondant of marsepein te geven (twee/drie druppeltjes op 250 gram fondant)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

15

Ja dat van botercreme wist ik maar ik had geen idee dat je dit ook door biscuit kan doen dus dat is leuk, ga ik binnenkort proberen bedankt hè!

16

je kunt gewone bisquit ook besprenkelen met rum
of amaretto of iets dergelijks daar wordt de taart ook
heel bijzonder van.

17

sugar100 schreef:
@ppeltje schreef:

Als je pandan pasta gebruikt krijg je dan de smaak van Pandang Chiffon cake?

Het geeft idd die smaak af, maar hoeveel je ervan moet gebruiken weet ik niet, want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Dat is toch een TAART waard!