1

Onderwerp: Bruidstaart met billows, brrr.... :)

Afgelopen weken heb ik 2 bruidstaarten mogen maken, elke keer weer spannend maar ook zo bijzonder.

De eerste is bekleed met marsepein en gevuld met lemon curd en vanillecreme.

http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/BruidstaartBarryampAmanda-1.jpg

En een week later deze taart bekleed met witte marsepein. Echt een drama, de marsepein bleef scheuren, dus het heeft me veel tijd gekost om het netjes te krijgen. En de billows op zich vond ik al een uitdaging, pas de tweede keer dat ik hiermee een taart gemaakt heb. Maar het eindplaatje ben ik wel blij mee.
http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/BruidstaartPieterampNadine-1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/BruidstaartPieterampNadine-2.jpg

Groetjes, Conny

2

Re: Bruidstaart met billows, brrr.... :)

die zijn GAAF!!!!
Mooie taarten hoor!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

Prachtig !!!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

ze zijn mooi hoor vooral die tweede
en nu weet ik ook gelijk hoe de kussentjes heten

5

Ik heb pas ook met witte marsepein gewerkt en hebt toen de marsepein van funcakes gemengd met de lubecker wit van bouwhuis. Toen ging het niet scheuren.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Mooie taarten

7

Anouckjewel: Bedankt voor de tip !

Groetjes, Conny

8

Mooie taarten!! Hoe heb je de randen van de witte bruidstaart zo gekregen?

....

9

gizEm schreef:

Mooie taarten!! Hoe heb je de randen van de witte bruidstaart zo gekregen?

Deze heb ik gemaakt met deze crimper: http://www.deleukstetaartenshop.nl/pme- … er-1-2-3-4

Groetjes, Conny

10

hoi,

als eerst, supermooie taarten!!!

ik was op zoek naar een caketopper, kwam hier terecht,  zoals jouw harten op de eerste taart, vriendin wil zoiets heel graag op haar trouwtaart,
zou ik mogen weten waar je die vandaan hebt? ik zoek me rot, en ik vind ze alleen maar op alibaba en dat soort sites, waar dan bij staat, wordt niet naar nl verzonden...

en die billows.... prachtig geworden!!!! ook gewoon van marsepein? en dat bleef goed in model? werk zelf ook het liefst met marsepein, vandaar mijn vraag.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

11

Boh mooi! Je ziet er niets van dat het niet zo wilde lukken. Echt mooi strak!

12

Het resultaat mag er zeker wezen. Heel mooi gedaan!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

13

Rorico: Dankjewel ! De topper is door het bruidspaar zelf aangeleverd dus ik weet helaas niet waar ze die gekocht hadden. Niet vanuit Amerika of zo, dat weet ik wel.

De billows heb ik ook met marsepein gemaakt, je moet het wel even goed doorkneden en niet te lang laten liggen, maar dan kan het prima.

Groetjes, Conny

14

Mooi hoor! :thumb:

15

echt mooi conny! aan zulke billows durf ik me nog niet te wagen,hahahah.

heb de taarttopper gevonden. wel via buitenland, en hij was er net optijd voor de bruiloft van onze vrienden :D

16

Mooie taarten hoor!

Ik maak volgende week mijn 1e bruidstaart. Idd spannend!
Nu wilde ik ook ruiten op mijn taart. Mijn vraag is doe je dit met een structuurroller of een structuurmat? Het matje is toch kleiner dan de lap fondant. Is dat geen probleem of zie je dan heel goed de overgangen?

Iemand tips?

Groet, Ingrid

17

matje, roller of patchwork-steker.
met alle 3 zal je secuur moeten werken op de aansluitingen. dus gewoon.... geduld erbij houden!

18

Mooie taarten hoor!! De 2e is mijn favoriet!!

19

Mooie taarten!!

Maar ik heb gelijk ook een vraagje, heten die dingen billows of eigenlijk pillows, want het laatste betekent kussen, ik ken het woord billows nl. Niet maar zie dat hier wel vaker voorbij komen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda