1

Onderwerp: Welke vorm voor een vw busje

Hallo,

Ik heb de opdracht gekregen om een vw busje te gaan maken. Aangezien ik nog niet zo lang bezig ben met taarten maken kan ik wel wat tips gebruiken.  Ik heb wel al een en ander topic gelezen, maar niet echt antwoorden gekregen.

Welke vorm hebben jullie gebruikt? Een ronde? Een vierkante?
Hoe krijg ik de voorkant van het busje een beetje schuin?

Hoe kan ik het makkelijkste bekleden, de zijkanten en het dak apart? Of toch eerst een basis laag fondant?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Janneke

2

Re: Welke vorm voor een vw busje

Hoi Janneke,

Ik zou een cakebakblik gebruiken en deze dan in vorm snijden.

Om geen vervelende naden te krijgen zou ik eerst de hele bus bekleden en dan de details er op maken.
Succes ermee! Ben benieuwd naar je resultaat.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

3

Hallo Pukje....zie net dat je uit Kerkrade komt...leuk, lekker dichtbij.

Ben benieuwd naar je vw-busje. Ik moet binnenkort ook een taart maken met een vw t1 busje als één van de thema's. Ik kies ervoor (om ook de andere thema's er in te kunnen verwerken) om het busje te boetseren. Heb eergisteren al een exemplaar geboetseerd, maar ga er nog eentje proberen...de mooiste mag dan op de taart...

Ik zou in jouw geval idd ook een cakebakblik gebruiken en die een beetje in model snijden.....suc6...ben erg benieuwd naar het resultaat.

grtjs, Bianca.....uit Landgraaf

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

@ppeltje, dankjewel voor je reactie. Het is pas voor in november maar het lijkt me verstandig als ik al eens een proeftaartje ga maken. Als ik hem af heb komen ze voorbij in de parade.

5

Hoi Bianca,

Ik geloof je bent de eerste voor mij die hier een beetje uit de buurt komt. leuk..

Maar het soort cakeblik maakt uiteindelijk dus niet uit. rond of vierkant? gewoon zelf in vorm snijden?
zoals ik al zei is het pas voor in november, maar de bedoeling is om al een keer een proeftaartje te gaan maken, aangezien ik nog maar net begonnen ben met taarten maken.

Boetseren dus nog niet aan mij besteed ;) Als ik hem af heb zal ik hem plaatsen in de parade.

Jij succes met je boetseersels.

groetjes janneke

6

Pukje27 schreef:

Maar het soort cakeblik maakt uiteindelijk dus niet uit. rond of vierkant? gewoon zelf in vorm snijden?
zoals ik al zei is het pas voor in november, maar de bedoeling is om al een keer een proeftaartje te gaan maken, aangezien ik nog maar net begonnen ben met taarten maken.

Ik bedoel een cakeblik waar je langwerpige cakes in maakt. (je weet wel, zoals een cake die je in de winkel koopt)
Dan heb je al redelijk de vorm en hoef je niet zo heel veel meer bij te snijden.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

7

ik bedoelde hetzelfde als @ppeltje zegt.....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8

Pukje27 schreef:

Hoi Bianca,

Ik geloof je bent de eerste voor mij die hier een beetje uit de buurt komt. leuk..

Ik ook hoor.  :Y  ;)

groetjes yvon

9

Hahaha oké..  :D  dank jullie wel

10

"yvonne 72" schreef:
Pukje27 schreef:

Hoi Bianca,

Ik ook hoor.  :Y  ;)

Ook leuk natuurlijk  *D