1

Onderwerp: anders dan anders kwarktaartjes

Deze keer niet in een cc-vormpje, maar in een mooi glas.
Bij de plus had ik glazen gespaard. Die stonden nog steeds ongebruikt in de kast. Nu ging ik voor zondag een lekkere sinaasappelkwarktaart maken. Tja dat kan gewoon in een ronde vorm, maar dit is toch veel leuker?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLGYFVBR.jpg
Gemaakt zonder pakje. Ik hou niet van kwarktaart uit een pakje. Maar deze is heerlijk en super simpel om te maken.

Groetjes Gerien

2

Re: anders dan anders kwarktaartjes

Leuk!!!!!

Idd een keer anders

Daar hou ik van!!!

3

Hoe maak je dan kwarktaart zonder pakje? Sorry ben heel blond dat ik dit niet weet misschien. :|

4

taartsuus schreef:

Hoe maak je dan kwarktaart zonder pakje? Sorry ben heel blond dat ik dit niet weet misschien. :|

Ik ben ook blond hoor. ;)
Ik ben gaan googlen voor een recept. En toen kwam ik dit recept tegen:

Voor de bodem maak je 80 gram roomboter warm en roer die door 200 gram fijngemaakte tarwebiscuits of bastognekoeken. Dat laatste doe ik altijd, want dat vinden wij het lekkerst. In de vorm doen en met een lepel plat duwen. Zet in de koelkast weg.
Klop 250 ml. slagroom zonder suiker stijf.
Leg 5 blaadjes gelatine in een schaaltje koud water.
Doe 150 ml. versgeperst sinaasappelsap in een kom, neem daarvan ca. 4 eetlepels en verwarm dat in een pannetje (of in een schaaltje in de magnetron), knijp de gelatine uit en roer door het warme sap tot het goed is opgelost. Voeg dit bij de rest van het sap. Roer 150 gram basterdsuiker erdoor. Voeg voor een wat sterkere sinaasappelsmaak het vruchtvlees van de sinaasappels toe (wel de harde witte schilletjes eruit laten).
Voeg 500 gram kwark toe en roer erdoor tot een glad mengsel. Roer tenslotte de stijfgeklopte slagroom erdoor. Doe het in de vorm en laat in de koelkast enkele uren opstijven.
Versieren kan evt. met slagroom en/of geschaafde chocola. Chocola is erg lekker bij de sinaasappelsmaak.

Hij blijft heel licht van kleur, maar de smaak is echt heerlijk.

Groetjes Gerien

5

Dat is idd simpel en klinkt erg lekker. Ik ga het proberen. Dank je wel voor het recept.  :D

6

Leuk idee!