1

Onderwerp: eerste verjaardagstaart

Van het weekend mijn eerste verjaardagstaart gemaakt voor het buurmeisje.  Het gaat steeds beter. Me 3e taart ooit en 2e dit jaar.  :D
Helaas was hij s' middags helemaal gesmolten. :(  Ik had hem afgestreken met botercreme adv soezie mix+ boter en poedersuiker. Ze had hem overigens niet in de koelkast bewaard maar in een vrij warme kamer. Iemand tips om dit te voorkomen.  Daarom hebben we geen mooie foto kunnen maken.
Overigens voor het eerst ff snel een roosje geprobeerd. Iemand tips?
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-NKBRWPUI.jpg

Drie keer links is ook rechts;-)

2

Re: eerste verjaardagstaart

Leuke taart maar jammer van het smelten. Wat ik weet van mix - los van het merk - is dat het kan gebeuren omdat er water aan toegevoegd moet worden. Was dat bij jou ook zo?

En warmte werkt ook niet mee, maar met botercreme 1:1 om af te smeren heb ik toch nooit last gehad van smelten. Wel dat de lagen een beetje zichtbaar worden omdat de dijkjes door het zacht worden een beetje inzakken.

3

Esmaatje schreef:

Leuke taart maar jammer van het smelten. Wat ik weet van mix - los van het merk - is dat het kan gebeuren omdat er water aan toegevoegd moet worden. Was dat bij jou ook zo?

Kon kiezen tussen water en melk. Omdat ik al eerder hier had gelezen dat het van water gaat smelten, had ik expres voor melk gekozen.

Drie keer links is ook rechts;-)

4

water of melk zijn beide te nat.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

5

:Y

Ik zou het inderdaad niet meer gebruiken want het lag ws. niet aan het warme weer.