1

Onderwerp: cake

hallo,
ik heb afgelopen weekend een taart gemaakt die niet goed gelukt was nu is mijn vraag hoe krijg ik de taart hoger? ik gebruik een silicone n springvorm van 24 cm. ligt het hier aan? en kan ik beter een normale vorm gebruiken??

dank jullie wel

2

Re: cake

De hoogte van je taart heeft te maken met de hoeveelheid mix, hoelang je mixt, de temperatuur van je oven, je bakvorm etc. Dus het kan aan van alles liggen. Wat heb je precies gedaan?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

nou ik liep van de week door de supermarkt en zag daar tussen de taart spulletjes biscuit mix staan van dr oetker dus ik had zoiets laat k t eens proberen voordat ik een zak van funcakes aan schaf nou zo gezegd zo gedaan op de verpakking stond:
- 4 eieren
- klein beetje melk weet niet precies de hoeveelheid meer
-oven voorverwarmen op 160 graden

vervolgens mixen totdat je een  gladde luchtigs massa kreeg in een vakvorm gieten van 24 cm en half uur tot 35 minuten in de oven.
hiervoor heb ik een silicone springvorm gebruikt maar zonder opstaande bakpapier zoals ik weleens hier op het forum heb langs zien komen.

lang verhaal maar dit waren de stappen die je moest ondernemen

4

Sorry, geen ervaring met de mix van dr oetker, alleen van mensen gehoord dat ze er geen hoge taart mee kregen, maar dat is uit de tweede hand. Normaal zou ik zeggen: langer mixen, evt. stapsgewijs bakken. Ik mix biscuitmix (FunCakes) 10 minuten op hoge snelheid.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag