1

Onderwerp: Toch tylose gebruiken?

Ik had een meptaartje gemaakt met daar bovenop een bumba hoofdje. Ik had het hoofdje met een prikker bovenop het taartje vastgezet maar het hoofdje zakte langzaam op de prikker naar achter. Had ik het hoofdje moeten verstevigen?

2

Re: Toch tylose gebruiken?

Even buiten het feit dat ik in een meptaartje nooit een prikker zou gebruiken: waar was het hoofdje van gemaakt, marsepein of rolfondant?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Even buiten het feit dat ik in een meptaartje nooit een prikker zou gebruiken: waar was het hoofdje van gemaakt, marsepein of rolfondant?

Van rolfondant. Ik heb er wel bij vermeld dat ik een prikker heb gebruikt ook om het hoedje vast te zetten op het hoofd. Hoe zou ik die anders kunnen bevestigen?

4 Laatst bewerkt door Esther68 (09-09-2013 17:40)

Ik gebruik FunCake marsepein en gebruik hier soms tylose bij. Niet dat het veel zin heeft, maar het maakt de marsepein net iets steviger, waardoor het in model blijft. Maar voor Bumba heb ik eigenlijk nooit tylose erdoorheen gedaan. Ook niet voor het hoedje, wat best wel klein is. Was niet nodig. Ik denk dat ik ook geen prikker nodig zou hebben omdat ik het hoofdje ietsje in de mepper zou duwen en met eetbare lijm vast zou plakken  :Y

5

Voor een meptaartje met een klein hoofdje zou ik ook geen prikker gebruiken, gewoon een beetje lijm. Ook geen tylose trouwens.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag