1 Laatst bewerkt door mandy244 (08-09-2013 14:23)

Onderwerp: eerste puzzeltaart

hallo
vanmorgen heb ik voor het eerst een puzzel taart gemaakt maar ik vind het niet zo mooi geworden graag zou ik willen weten waarom mijn marsepijner korrelig uit ziet terwijl dit niet het geval was toen ik hem uitging rollen en volgens mij heb ik het te dik gedaan heeft iemand nog tips voor de volgende keer!?
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZLES6GRY.jpg

2

Re: eerste puzzeltaart

Ik vind je marsepein er, eerlijk gezegd, ook een beetje raar uitzien  :o .
Welke marsepein gebruik je? Door het te hard duwen/drukken van je roller kun je je lap kapotduwen. Weet niet of het daardoor komt? Mijn puzzelplaatjes zijn, denk ik, zo'n 2-3 mm dik.

3

haha ja dat kan heb gister marsepein bij de action gehaald maar werk veel liever met fondant dat plakt niet zo erg als marsepein.
werd op de duur er helemaal gek van haha dus heb die puzzel maar zo gelaten.

4

Ik denk niet dat het aan de marsepein ligt, maar wel aan het merk marsepein, dat het niet lukte en plakte. De goedkopere soorten (action, xenos enz)  heb ik ook wel eens zien liggen, maar zien er niet goed uit, vind ik. Ik werk altijd met marsepein en werk hier graag mee. Wel de Zeelandia, en soms de FunCake (boetseren).
Nou moet ik wel zeggen dat het weer ook niet echt meewerkt. Te veel vocht in de lucht waardoor marsepein, en fondant, al snel plakkerig wordt  :Y

5

ja dat dacht ik al heb continu me handen moeten wassen en me bus poedersuiker is bijna leeg en het zwarte fondant gaf ook af hihi

6

Marsepein/fondant van de Action wil je echt niet gebruiken.
Leuk om met kinderen te gebruiken, maar voor een strak resultaat kun je toch beter een ander merk gebruiken.
Een stukje duurder, maar een véél mooier resultaat.
FunCakes wordt het meest gebruikt en is niet duur voor de kwaliteit.
Je betaalt €2,00 per 250 gram fondant en €2,50 per 250 gram marsepein.