1

Onderwerp: botercreme met plantaardige boter? invriezen?

Voor de verjaardagstraktatie van mijn zoon wil ik graag cupcakes maken. Hij heeft echter een koemelkallergie. Kan ik botercreme met plantaardige boter (AH) maken?
Kan ik de cupcakes met botercreme dan ook van te voren maken en invriezen? Of blijft er niets van de botercreme over na het ontdooien?

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen.
Alvast bedankt!

2

Re: botercreme met plantaardige boter? invriezen?

Ik heb geen ervaring met botercreme alleen gemaakt van plantaardige boter..een kwestie van proberen denk ik..en misschien wat op smaak brengen?
Ik zou de cupcakes invriezen en pas na het ontdooien voorzien van de toef. Een toef is zo gespoten.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Dat klopt! Alleen... ik ben zwanger en de traktatie is voor mijn zoontje als baby geboren is. Alles wat ik zelf en van te voren kan doen is mooi meegenomen. Vandaar de vraag of ik de toef mee in kan vriezen ;-). Snap je?

4

Ja hoor, dat is heerlijk! Ik maak vaak cupcakes met lactosevrije toef voor mijn nichtje die ook geen melk producten mag. Ik gebruik een beetje melk erbij (dus of lactosevrije of sojamelk) en het proeft precies als de normale toef! Ik gebruik zelf wel het liefst de plantaardige versie van de AH, wajang heb ik nog nooit gebruikt :)

Over het invriezen kan ik je niet zo veel vertellen, ik denk dat het wel kan maar of het ook lekker is weet ik niet :)

5

Dankjewel!!!

is er nog iemand die wel ervaring met invriezen heeft?

6

Dankjewel!!!

is er nog iemand die wel ervaring met invriezen heeft?

7

Misschien kun je de toeven apart van de cupcakes invriezen, als je ze nodig hebt haal je ze uit de vriezer en doet dan de bevroren toef op de nog bevroren cupcake.

Christine.