1

Onderwerp: Bloempot taart, fondant ging hier en daar krakeleën. HELP

Mijn eerste bloempot taart.

Moet zeggen dat ik er niet helemaal tevreden over ben. Het fondant van de pot begon hier en daar te krakeleën. Jammer. Vraag me ook af hoe dit komt. Komt dit doordat ik het fondant van te voren gekleurd had (dus dat hij te soepel is geweest), of door het uitrollen op poedersuiker?

Aarde voor in de pot heb ik gemaakt van basterdsuiker die ik met kleurstof gekleurd heb. Werkte perfect.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3H7KSHRT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ERJUEYZC-D.jpg

2

Re: Bloempot taart, fondant ging hier en daar krakeleën. HELP

Ik vind hem heel schattig hoor. Misschien heb je teveel druppeltjes kleurstof erbij gedaan, dan gebeurt dat wel eens. Een druppel, hooguit twee is vaak al genoeg! Maar ik vind hem niet mislukt of zo ;)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Oke bedankt voor de tip. Heb idd veel kleurstof moeten gebruiken, want kreeg mijn fondant niet bruin genoeg.

4

Reuijl schreef:

Oke bedankt voor de tip. Heb idd veel kleurstof moeten gebruiken, want kreeg mijn fondant niet bruin genoeg.

Dan komt het daardoor  :Y  maar goed dan weet je dat voor de volgende keer en dan krijg je een nog mooiere  :thumb:

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Donkere kleuren kleur ik ruim van tevoren (zeker een week) omdat ik deze anders niet donker genoeg krijg. Met donkergroen heb ik het eens gehad dat mijn lap marsepein steeds scheurde, terwijl ik hier nooit last van had, en heb. Sindsdien kleur ik dus voor.
Vind het een erg leuke bloempot geworden met vrolijke bloemen  :Y .

6

Bedankt dames,  heb hier zeker wat aan en zorg volgende keer dat ik ook van te voren kleur.  Normaal koop ik rood,  bruin en zwart altijd gekleurd , want vindt het rotkleuren om te mengen,  maar nu had ik geen bruin genoeg op voorraad,  dus moest het zelf maken. Heb vanmiddag gelijk weer een voorraad aangeschaft.

7

Bruin kun je ook prima kleuren met cacao. Smaakt ook nog eens heerlijk!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

8

cakebym schreef:

Bruin kun je ook prima kleuren met cacao. Smaakt ook nog eens heerlijk!

O dat wist ik niet, wordt je fondant dan niet droog?

9

Sorry, héél late reactie...
Je hebt niet zo veel nodig. Anders een beetje crisco erbij.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym