1

Onderwerp: Wat doe ik verkeerd met mijn cakepops???

Help!
Ik moet morgen Angry Bird cakepops maken.
Omdat ik niet alleen bolletjes wil, dacht ik de cakepops te maken zonder apparaat.
Nu heb ik alvast de cake verkruimeld en daar een beetje botercreme en Nutella door gedaan.

Maar.....ze zijn echt baggervet! Hoort dit zo of doe ik het verkeerd??

Ik hoor het graag, want ik geloof niet dat dit echt lekker wordt!

2

Re: Wat doe ik verkeerd met mijn cakepops???

ik ben bang dat het hoort.

cake heeft al genoeg vet ( roomboter ) en dan kneed je er nog meer doorheen om het te kunnen laten plakken.

bah...mijn smaak is het niet...mijn kids vinden het ook vies

het is echt lekkerder om het met een apparaat te maken.

of een biscuitdeeg verkruimelen en mengen met een smeuiig iets om te laten plakken.

is al een stuk lekkerder en minder zwaar dan cakeballen

ik maak zelf altijd cakepops door biscuitdeeg bollen te maken in de cakepop maker en dan later te vullen met creme....dan is het net een klein gebakje op een stokje!

kan je nog opnieuw beginnen?
succes ermee

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Mmmmm....ik vind het ook niet lekker zoals het nu is.
Ik kan morgen nog wel de pops met de machine maken hoor dat is zo gebeurd, dan zijn ze maar allemaal rond  :)

Maar dan vraag ik me nog af hoe je die kuifjes maakt op de A. Birds?
Op de foto´s op google ziet het er allemaal uit alsof ze er al op zaten voordat de pops in de chocola worden gedoopt?

Ik hoop dat iemand dat nog kan uitleggen.

In ieder geval bedankt voor je reactie Spidygirl!

4

Bij het verkruimelen van cake of biscuit, hoeft er echt maar een heel klein beetje bc door om het de juiste consistentie te geven. Begin met het toevoegen van een klein beetje en probeer dan een balletje te draaien. Als deze niet meer uit elkaar valt is het goed.

Ik zou van fondant of marsepein de kuifjes maken en deze direct na het dippen op de cakepop drukken. Na het uitharden van de candymelts/chocolade zal de kuif vast blijven zitten.

Dat is toch een TAART waard!

5

zorg dat alle decoraties klaar liggen ...dan kan je ze meteen na het dippen vast lijmen aan de nog natte chocolade

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Zal ik doen!

Bedankt voor de hulp :)