Onderwerp: Een gitaar-taart voor een 40-jarig Jetje
Een hele uitdagende opdracht, deze gitaar-taart. Van de aanvrager kreeg ik een hele lading foto's van de echte taart, met het verzoek of ik deze kon vertalen naar een taart.
Ik vond het erg leuk om te doen. Hieronder laat ik jullie wat tussenstappen zien en het uiteindelijke resultaat. Gevuld met slagroom, witte chocomousse en pure chocomousse, want de jarige Jet is chocolatier!
Ik heb eerst de ontvangen foto vergroot tot plm 25 x 25 als hoofdvorm overbleef. De hoofdvorm is gesneden uit een vierkante vorm, de rest uit diverse reststukjes taart. Bij elkaar geplakt ziet het er dan zo uit:
En na het vullen en afsmeren:
De zijkant bestaande uit een lange lap fondant en ribbels gemaakt met een tooltje (streepjesmotief), beetje gedust voor wat diepte:
Een geel/lichtbruine lap voor de bovenkant, en gewoon bijgeknipt tot het passend is:
Met het eindresultaat:
De 'hals' van de gitaar is gemaakt van karton. Het geheel staat op een onderplaat van 30 x 60 cm. Een flinke klus, maar geweldig om te doen!
Bedankt voor het kijken, reacties en tips zijn welkom. In de rubrieken Taarten en Stapeltaarten vinden jullie nog meer foto's van mijn laatste creaties.
Groetjes, Linda.