26

Re: [FEEDBACK] Mijn eerste (mis)baksel :o

Lijkt me best moeilijk eerlijk gezegd...

27

nou, dat valt best mee hoor! kan veel erger bij eerste taartjes haha! maakt ook allemaal niet uit :)

tipjes:
een smoother heb je nodig om je taart strak te krijgen.
900 gram fondant is wel heel veel voor 1 taart! in de koelkast leggen lijkt mij eigenlijk niet zo'n goed idee. makkelijkste is het om te kleuren en een dag daarna te gebruiken, dan wordt het niet warm van je handen.
crisco gebruiken tegen het plakken.
biscuitmix kopen, makkelijk en lukt altijd! liefst dag van tevoren bakken en op zijn kop laten afkoelen. dan in een pedaalemmerzak een nachtje in de vriezer. is met 2 uurtjes weer ontdooit. dan snijd hij veel makkelijker.

er zijn heel veel lekkere vullingen, dus probeer lekker uit! vind je marsepein lekker? dat vind ik namelijk makkelijker werken als fondant. en veel lekkerder om te eten.

succes met de 2e taart!

28

Hahaha ik las je verhaal en moest erg aan mijn eerste taartje denken.

Als ik nu kijk ben ik al wat taartjes verder idd door te oefenen! en zien ze er steeds strakker uit.
Ik heb ook alles wat ik kan hier geleerd hoor. Ik deed in het begin ook biscuit zelf maken met ei, suiker enz en merkte dat hij niet goed omhoog kwam. Ik heb nu een zak mix gekocht en hij groeit zijn vorm uit!

Maar toegegeven hij ziet er goed uit!!

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

29 Laatst bewerkt door mcflurry (04-09-2013 21:58)

Bedankt :)!

Heb geen vriezer dus dat kan ik niet. En had een mix gebruikt, net als een smoother. Maar niet goed gebruikt dus :P.

Ach ja, weet al wat ik fout gedaan heb en met al de tips van hier en veel oefenen moet het goed komen toch!

Nogmaals allemaal bedankt voor de vele tips!

30

Oh en nee ik lust geen marsepein. Jammer...

31

och troost je, zaterdag een taart gebakken alles ging mis cake te hoog en rond, fondant dat scheurde en de gumpaste was te slap (deze had ik van de zomer met het warme weer gemaakt , te hoge lucht vochtigheid,en ingevroren)de limoenvulling en botercreme was het enigste wat goed ging, maar dat mag de pret niet drukken, bak gewoon weer een taart en het gaat steeds beter en je zal zien dat je gerust nog wel een keer denkt van hmm dit is het niet helemaal
succes met je bakken.

32 Laatst bewerkt door mcflurry (05-09-2013 20:53)

Mataartje, that's the spirit!

33

Mcflurry (krijg er gelijk trek in) als tip nog als je je biscuit hebt gemied op hoge snelheid dan kan je hem het beste nog ff namixen op de laagste snelheid voor 2 min daarmee haal je de grote bellen lucht er weer uit.
Weet niet of je dat nu ook gedaan had?

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

34

Ja had ik ook gedaan.

Ja lekker he. Mcflurry met m&m's  :9 .

35

Voor de botercreme doe ik 250 gr roomboter (goedkoopste van de jumbo 99 cnt is fijne boter ) met 160 gr suikerbakkerspoeder van de Intratuin.

En iedereen zegt altijd dat ze die creme zo vreselijk lekker vinden, ik ben blij de juiste verhoudingen gevonden te hebben  :Y

Groetjes Dutchdelite. Kijk eens op www.facebook.com/dutchdelitecakes

36

brrr dat klinkt dus niet lekker voor mij. veel te boterig.
juist minder boter en meer suikerbakkerspoeder (of poedersuiker) met een smaakstof erdoor (en 2 lepels melk of zo) smaakt beter als gewoon 1 op 1.