1

Onderwerp: koolhydraatarme decoraties?

Mijn moeder zit op een koolhydraatarm dieet, en voor haar verjaardag wilde ik toch wat lekkers bakken, en ik heb wel recepten voor koolhydraatarm gebak gevonden, maar ik vind het zo saai om alleen een cake te bakken zonder decoraties. maar in alle decoraties die ik ken zitten bergen suiker :rolleyes:

weten jullie iets om een cake op te fleuren zonder dat er meteen bergen suiker inzitten? zodat het toch nog een beetje in haar dieet past?

2

Re: koolhydraatarme decoraties?

Eetbare bloemen?

3

Ze kan de decoraties toch ook gewoon laten liggen. Dan ziet het er wel fleurig uit, maar houdt ze zich toch aan haar dieet. Maarre... een cake is toch ook niet koolhydraatarm?  :think:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Gedroogde appeltjes, verse bloemen (wel uit eigen tuin ofzo zonder bestrijdingsmiddelen) en soms mag marsepein van honing bv wel.
Voor bv diabetici ligt het wel anders

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

5

Ik zou (vers) fruit gebruiken voor de decoratie of idd eetbare bloemen.

Dat is toch een TAART waard!

6

Je hebt ook van die bloemen van ouwel, Petra van Taart van Achtien in Utrecht gebruikt die in haar boek en verkocht ze ook altijd in de webshop.

Tieneke

7

pure chocolade en fruit

het is en blijft moeilijk
Ik heb zelf diabetes, maar op een verjaardag neem ik altijd gewoon wat er is of een stuk taart (van mezelf)
Op zo'n dag mag dat van mezelf  :Y
Als ik een stuk taart met fondant eet, eet ik niet de hele 'lap' op.

Vaak eet ik de maaltijd erna, een salade (sla met paprika, champies, ui, en wat je lekker vind) en compenseer het zo.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Bedankt allemaal, het is een speciaal cakerecept met appels en noten erin, gemaakt met amandelmeel, dus niet met bloem.

maar ik heb inderdaad een paar leuke ideeen gekregen, zo kan ik  het inderdaad toch een beetje vrolijk maken.

9 Laatst bewerkt door ireen123 (07-09-2013 18:36)

Low carb, zijn bijvoorbeeld vaak ook glutenvrije producten.
Maar dan moet je ook nog de suikermassa's vermijden.
Geen light spul gebruiken, daar zitten wel minder suikers in maar meer koolhydraten.
Succes

Laat je even je ervaring met het gebruik van, ALLEEN amandelmeel weten? :think:

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij