Een tutorial heb ik niet gevonden maar zou wel handig zijn want bij mij brak hij dus bij de rechterknie (van het steunende been).
Mijn "proces" incl. fouten is misschien wel leerzaam/bruikbaar.
Ik ben begonnen met de benen als 1 rolletje fondant met tylose en ben die met (heel veel) satéstokjes gaan verstevigen. Stokje aan bovenkant er alvast in doen om het lijfje er aan te kunnen maken.
Het was een spoedklus, dus kon de benen maar 1 week laten drogen en het weer werkte ook niet mee. Achteraf had ik hem even in de oven moeten leggen. Om hem te herstellen heb ik dubbel bloemendraad 20g in een knik gebogen bij de knie en daar de delen weer opgezet. Maar had niet genoeg tijd meer om het goed te laten drogen.
Je zou kunnen proberen om gelijk met ijzerdraad met buiging te werken. Gaat beter denk ik.
Lijf er op gezet en aangekleed met een rechthoekig lapje fondant met een halsopening uitgestoken (even opmeten) en dat aan de zijkanten vastgeplakt. De overslag is een reepje fondant.
Het bevestigen op de taart is met een riet in de taart, voor de draad van het steunbeen en de andere voet zit vast aan het "bord" als extra steun. Bord zit in de taart met 3 sateprikkers in en rietje. Er zitten ook rietjes in het bord (tussen 2 zijden geplakt). Als je de voet aan het bord vastmaakt, wel opletten dat je niet door een rietje steekt, dat gebeurde mij en toen scheurde het bord aan de achterkant.
Maar zoals je leest: technisch gezien kreeg ik hem niet goed voor elkaar, hopelijk lukt het jou beter of vind je een how to