1

Onderwerp: wie weet-de beste botercreme-stevig en heel lekker

ik moet voor een bruidstaart een ombre cake maken,de binnenkant gewoon maar de buitenkant ZONDER fondant maar bekleed met een patroon van botercreme ,dus ben overal op zoek en wie heeft HET recept voor mij en heel belangrijk ik moet het lekker vinden, en die kleuren hoe en wat weet ik wel  ;)
grt Carla

2

Re: wie weet-de beste botercreme-stevig en heel lekker

Ik kreeg vorige week een taart van tante Tien, gemaskeerd met witte chocolade buttercream, ik en alle anderen die deze taart hebben geproefd, vonden het heerlijk.

3

Re: wie weet-de beste botercreme-stevig en heel lekker

Mijn botercreme valt altijd wel goed in de smaak, wie weet heb je er wat aan.

Het is supersimpel, gewoon 1:1 botercreme  op de volgende manier:
250 gr roomboter van de Aldi en 250 gr poedersuiker van Funcakes en daardoor de poeder uit een staafje Nescafé Mocca, goed mixen en hmmmmm....   

succes

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

4

Re: wie weet-de beste botercreme-stevig en heel lekker

ik ben fan van de mbc  :Y



http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … r%C3%A8me/

sorry joosie maar die 1:1 lijkt me echt niet lekker :o

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

5 Laatst bewerkt door Tante Tien (21-08-2013 20:23)

Re: wie weet-de beste botercreme-stevig en heel lekker

Theodora schreef:

Ik kreeg vorige week een taart van tante Tien, gemaskeerd met witte chocolade buttercream, ik en alle anderen die deze taart hebben geproefd, vonden het heerlijk.

He, wat grappig, dat ben ik, hahaha bedankt voort het compliment. Het is de white-chocolate buttercream van de website van Wilton. Het recept is in cups, maar met een omrekentabel kom je een heel eind. Maar de helft maken hoor, dat is ruim voldoende voor 2 taarten, de rest kun je invriezen. Deze creme smaakt naar witte chocolade, het enige nadeel is dat de buitenkant een beetje hard wordt. Maar als je dat wilt, is het prima.
Zelf heb ik een keer deze taart gemaakt met de luchtige botercreme van de recepten hiernaast. Die smeert gemakkelijk uit en vind ik ook heel lekker.

Tieneke

6

Re: wie weet-de beste botercreme-stevig en heel lekker

oohhh ga mailen  ;)