1

Onderwerp: een paar basic vraagjes

Gebruiken jullie bakpapier of vetten jullie gewoon de vorm in om een kapsel te bakken?

Moet ik de taart laten afkoelen op een rooster onder een theedoek ofzo? Of in de koelkast?

Hoe lang wachten na het bakken vooraleer te vullen en af te smeren? Is een keer afsmeren genoeg of toch twee keer?

Hoe lang wachten na afsmeren om te bekleden en decoreren?

Moet je nog iets smeren op de bovenste laag vooraleer je de fondant er op legt?

Sorry ik kan nog niet zo goed.overweg met de zoekfunctie...

2

Re: een paar basic vraagjes

1. ik vet m'n vorm in en leg ook bakpapier er in...mn omdat mijn biscuits hoger worden dan de vorm, dus met papier verhoog ik de randen.

2. Idd laten afkoelen op een rooster, niet in de koelkast.

3. Ik bak mijn biscuits een dag van te voren, dan is ie zeker goed afgekoeld om door te snijden en te vullen. Ik smeer 1 keer af, zet 'm dan in de ijskast.

4. Ongeveer een kwartiertje/half uurtje in de ijskast. Ik ruim ondertussen mijn werkblad op en zet alles klaar wat ik nodig heb om te decoreren.

5. Op je bovenste laag hoef je niets extra's te doen...je hebt als het goed is je hele biscuit afgesmeerd, dus de bovenkant ook.

6. vraag gerust....daar is het forum voor.

succes!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

- Ik vet gewoon in, gebruik eigenlijk nooit bakpapier

- afkoelen op een rooster of op een schone theedoek met suiker. niet ònder een theedoek

- taart moet helemaal afgekoeld zijn voor het vullen, snijden gaat makkelijker als-ie nog wat langer staat (maar dan wel inpakken, anders droogt-ie uit). Ik smeer maar één keer af, maar twee keer kan soms handig zijn als je bv. met wit of een lichte kleur bekleedt

- ik bekleed & decoreer direct na het afsmeren, maar dat hoeft natuurlijk niet; een uurtje (of langer) in de koelkast om op te laten stijven en daarna nog even wat gladder te maken met een warm (palet)mes kan er voor zorgen dat je taart nòg strakker wordt

- op de bovenste laag natuurlijk ook afsmeren, niet alleen de zijkanten

En over de zoekfunctie: gebruik meerdere steekwoorden met het woord AND er tussen en vink één of enkele rubrieken aan.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bedankt voor de tips! Nu zou het toch moeten lukken hoop ik.

5 Laatst bewerkt door mcflurry (01-09-2013 18:10)

Toch nog een vraagje  :o .

Met wat moet ik dan de taart inpakken tegen het uitdrogen? Heb geen kartonnen of plastic taartdoos.

6

Ik gebruik dan gewoon een grote pedaalemmerzak (uiteraard een schone, nieuwe  :lol: )

Bianca's bakery

7

Oh dat heb ik wel in huis ja. En dan buiten de koelkast bewaren?

Moest ik ze toch nog afsmeren vandaag moet ze dan wel in de koelkast? Ingepakt met iets of bloot?

8

En nogmaals bedankt voor alle hulp en raad  :thumb: !

9

mcflurry schreef:

Oh dat heb ik wel in huis ja. En dan buiten de koelkast bewaren?

Moest ik ze toch nog afsmeren vandaag moet ze dan wel in de koelkast? Ingepakt met iets of bloot?

Als je 'm gevuld en afgesmeerd heb, dan in de ijskast (gewoon zonder afdekking), anders in een plastic zak buiten de ijskast.

Bianca's bakery

10

Merci!