1

Onderwerp: Eerste mep taart mislukt

Ik heb mijn eerste meptaart gemaakt, 12 cm, met de tabel van hiernaast. Dus 50 gr. biscuitmix. Maar hij is toch echt niet hoog geworden, tot de helft. Enig idee hoe dit kan?

2

Re: Eerste mep taart mislukt

Welke vorm/afmeting/hoeveelheden?

3

50 gr zou genoeg moeten zijn. Ik weet niet hoe je gemixt hebt? Meestal mix ik een hoeveelheid voor minstens 4 boltaartjes, anders krijg ik geen lucht in mijn beslag

4

Naast de 50 gram mix, ook 1 ei en 5 gram water gebruikt neem ik aan? De tabel spreekt over een Blanda schaal maar een ronde springvorm van gelijke afmetingen moet ook kunnen, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Volgens mij komt en biscuit taart altijd maar tot de helft van de vorm, maar ik heb niet vaak biscuit gebakken... Zou de oven misschien niet hoog genoeg hebben gestaan?

5

Als je een blanda schaaltje gebruikt kan je er 90 gram klare mix n doen dan komen ze perfect hoog.

Ik bak er ook altijd meer want anders krijg je niet genoeg lucht in je mix. Succes.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

Ik maak voor minimaal 2 blanda's (van 12cm) anders is het te weinig inderdaad. Misschien dat de oven juist te hoog heeft gestaan waardoor je taartje al gaar wordt voordat hij de kans heeft om te kunnen gaan rijzen?

7

Orion schreef:

Naast de 50 gram mix, ook 1 ei en 5 gram water gebruikt neem ik aan? De tabel spreekt over een Blanda schaal maar een ronde springvorm van gelijke afmetingen moet ook kunnen, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Volgens mij komt en biscuit taart altijd maar tot de helft van de vorm, maar ik heb niet vaak biscuit gebakken... Zou de oven misschien niet hoog genoeg hebben gestaan?

ligt eraan hoeveel mix je erin hebt gedaan bij je andere biscuits. meestal komen ze tot de rand ongeveer.
voor 1 zo'n klein vormpje lukt het idd bijna niet om die goed te mixen omdat het zo weinig is.
en 10 minuten op de hoogste stand en 2 minuten op de laagste stand mixen.
bij mij gaat een blanda van 12 cm iets van 40 minuten de oven in op 150 graden.