1

Onderwerp: Aangevete slagroom

Voor mijn slagroomtaart heb ik net de aangevette slagroom gemaakt.
ik heb 2,5x de aantallen gebruikt en dacht dat ik een bak vol zou krijgen maar wat ik nu heb is (schat ik) voor 1 laag en om de biscuit mee af te smeren.
250slagroom 250klopfix 100mascarpone en suiker naar smaak.

Ben benieuwd of dit klopt. Of heb ik iets verkeerds gedaan.

Hij is ook niet stevig terwijl ik 3 zakken klopfix doorheen heb gedaan. Had ik mss iets meer mascapoNe doorheen moeten doen?

Alvast bedankt

Re: Aangevete slagroom

Manlief zei net dat ik geen slagroom heb maar boter haha :lol:
Maar ik vind het lekker smaken dus ga ik die voor de vulling gebruiken en zometeen iets minder lang kloppen en hopen dat het goed gaat..

Manlief zei net dat ik geen slagroom heb maar boter haha :lol:
Maar ik vind het lekker smaken dus ga ik die voor de vulling gebruiken en zometeen iets minder lang kloppen en hopen dat het goed gaat..

4

ik klop meestal eerst de slagroom met de suiker voor driekwart stijf, en doe er dan de, losgeroerde, mascarpone doorheen,
gaat altijd perfect totnogtoe,

gebruik geen klopfix,

en van 250g slagroom heb je geen mega-hoeveelheid, maar toch wel iets meer dan één laag, als je taart tenminste geen 40-40 is ;)

succes.

Tevreden over het resultaat.
Zal straks foto plaatsen nu eerst smullennn :9

6

Mer's Cupcakes schreef:

ik heb 2,5x de aantallen gebruikt en dacht dat ik een bak vol zou krijgen maar wat ik nu heb is (schat ik) voor 1 laag en om de biscuit mee af te smeren.

Hij is ook niet stevig terwijl ik 3 zakken klopfix doorheen heb gedaan. Had ik mss iets meer mascapoNe doorheen moeten doen?

Alvast bedankt

Er staat dat je 250 klopfix erdoor hebt? er zit maar 8 gram in een zakje. en dan staat dat je er 3 zakken klopfix door hebt gedaan.
heb je misschien klopklop gebruikt?
dat is namelijk iets heel anders ;)

Als ik het zelf maak doe ik trouwens bijna 1 op 1 ongeveer. 250 ml slagroom en bijna een heel bakje mascarpone. en dan suiker/jam/vlaaivullin/... erdoorheen :)

chantal1980 schreef:
Mer's Cupcakes schreef:

Alvast bedankt

Er staat dat je 250 klopfix erdoor hebt? er zit maar 8 gram in een zakje. en dan staat dat je er 3 zakken klopfix door hebt gedaan.
heb je misschien klopklop gebruikt?
dat is namelijk iets heel anders ;)

Als ik het zelf maak doe ik trouwens bijna 1 op 1 ongeveer. 250 ml slagroom en bijna een heel bakje mascarpone. en dan suiker/jam/vlaaivullin/... erdoorheen :)

Hmmm.. ik lees nu pas op de verpakking dat er idd 8gr in een zakje zit. Ik heb de bovenste gedeelte gelezen (1 zak voor 1/4l slagroom)

De 2e x heeft manlief het zelf gemaakt en het was in 1x goed. Zonder klopfix. Wel met een beetje mascarpone..

Ik zal straks een foto plaatsen.  Bedankt voor de reactie