1

Onderwerp: Waarom moeten eieren warm zijn?

Ik vroeg me af waarom  (voor biscuit deeg) eieren warm moeten zijn voordat je ze klopt of dat de bak warm moet zijn waarin je dit doet.

heb al gezocht maar kon het nergens vinden.

Hopelijk weet iemand van jullie hier het antwoord op.

2

Re: Waarom moeten eieren warm zijn?

Uit de koelkast is te koud. Ze moeten iig op kamertemp. zijn. Warmer hoeft eigenlijk niet. Ik bewaar mn eieren niet in de koelkast en ik hoef ze niet opte warmen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door Miss Pebble (30-08-2013 15:17)

Dan krijg je ze luchtiger geklopt en houdt het beslag die lucht ook beter vast. Té warm is ook niet goed, dan wordt de structuur van je biscuit te grof en kan het juist inzakken.

Hier vind je interessante tips voor als je biscuit niet helemaal lukt:
http://www.kokswereld.nl/patisserie/bes … eslag.html

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Idd dan wordt je beslag echt beduidend luchtiger :Y

Maar het is sowieso makkelijker als alles op dezelfde temperatuur is tijdens het mixen. Dit voorkomt schiften (maar biscuit schift niet :+ )

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Bedankt voor de snelle reactie's.

Mijn biscuit lukt (meestal) wel maar vroeg me gewoon af waarom dit was. Ik ga mijn eieren dan ook maar uit de koelkast halen :)

6

Ik heb vorig jaar een heel gesprek gehad met de bakker van Zeelandia en die heeft gezegd dat het veel beter is om ze altijd op de zelfde temp te hebben en dat is 4/7 graden koelkast. Want in de winter zijn ze ook niet die 20 graden die ze in de zomer zijn. Zo heb je altijd een constant beslag zomer en winter.

Hier staan alle eieren op een temp van 4 graden en bak er heel wat weg in de week en heb super kapsels.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.