1

Onderwerp: Vlaaivulling meebakken in cc's?

Ik mag voor a.s. vrijdag een 30 tal cc's maken. Deze moeten gevuld worden met iets lekkers met kers.
Nu zat ik eerst te denken om jam mee te bakken maar lees regelmatig dat dit toch helemaal naar beneden zak. Nu dacht ik om een blik kersenvlaaivulling eerst fijner te malen en dit dan te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoor het heel graag!

Ook tips om te voorkomen dat jam naar beneden zakt zijn welkom.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Vlaaivulling meebakken in cc's?

Denk dat dit wel lekker is. Iets zuurder dan jam. Volgens mij moet je de vulling bovenop  het beslag leggen, en er geen beslag bovenop scheppen. De vulling zakt dan wel wat naar beneden, maar komt niet helemaal onderin.

3

ik lees ook eventjes mee..... misschien komen er nog meer tips of lekkere ideetjes binnen.

maar ik denk dat het opzich wel moet lukken, misschien wel een klein beetje de vulling erin spuiten anders loopt het denk ik wel uit over heel de cupcake.

4

ik ben toch wel benieuwd of het gelukt is met de cupcakes die je morgen nodig hebt...... ik wacht op reactie.ik ben benieuwd!!

5

Ik ga vanavond aan de slag! Ik laat het je weten.

Groetjes, Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

6

Het is heel goed gegaan! Ze zijn heerlijk luchtig en alles behalve droog door de vlaaivulling die er subtiel doorheen zit.
Ik heb eerst een beetje beslag in het vormpje gedaan, toen mbv twee theelepeltjes een soort holletje gemaakt. Daar mbv een spuitzak de (fijner gehakte)vlaaivulling in, beetje beslag erbovenop. Met een sateprikker een beetje roeren en voila! HEERLIJKE CUPCAKES!!!

Ik hou hem erin!

Groetjes

7

Oke dat is heel duidelijk. Ik ga het ook een keer proberen.
Ik ben dan wel benieuwd welke vlaaivulling je gebruikt hebt en hoeveel je eruit hebt weten te halen. Mij lijkt het inderdaad wel heel lekker