1

Onderwerp: eerste puzzelplaatje!

Hoi!

Ik heb zojuist mijn eerste puzzelplaatje gemaakt  :D  (heb geen foto maar die maak ik nog wel 1 van het eindresultaat.)
Hij lijkt sprekend op het plaatje, maar de randjes zijn slordig. Heb de fondant 10 minuten gekneed en hij was erg zacht en warm daar ligt het zeker weten niet aan. Maar, ik sneed het plaatje met zo'n tool (een plat driehoekje) maar dat is geen scherpe tool en ik had het idee dat ik de fondant eerder ermee 'scheurde' dan netjes sneed vandaar de randjes. Ik dacht eigenlijk dat iedereen het daarmee doet, maar nu kan ik me dat niet voorstellen  :s  Hoe snijden jullie je puzzelplaatjes strak uit / waarmee?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: eerste puzzelplaatje!

Ik met t mesje van stadter! Geweldig mesje, waar wel geregeld n puntje van afbreekt....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Of een hobbyscalpelmesje, wel oppassen voor je vingers want superscherp en lekker goedkoop bij de action. Gewoon aardappelschilmesje of fruitmesje kan ook hoor.

Groetjes Petra

4

Ik gebruik een geel met wit tooltje. Er zit aan beide kanten een wieltje. Aan de ene kant groter dan de andere kant. Ben de naam kwijt..

5 Laatst bewerkt door lady-vall (29-08-2013 18:18)

Wheel tool? Nou ja in elk geval, deed het net al met een schilmesje maar nog steeds geen strak resultaat, ik snap het niet. Misschien rol ik de fondant niet dun genoeg uit? Dat zou ook nog kunnen.. toch maar een workshop volgen denk ik want ik doe toch iets fout maar wat... :think:

Bedankt voor jullie hulp!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Met een schilmesje gaat dit ook niet zo goed, het is scherp, maar ook breed en dat is niet handig als je veel bewegingen moet maken zoals bij een puzzelplaatje.
Met een wieletje gaat het echt helemaal niet....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Welk fondant gebruik je? Daar kan het ook nog aan liggen. Slechte kwaliteit fondant scheurt veel sneller bijv die van de xenos is echt een ramp met bekleden en puzzelen.

Groetjes Petra

8 Laatst bewerkt door lady-vall (01-09-2013 13:01)

Nee fondant van Fun cakes.. Het is steeds zo, alles wat ik snij daar zitten van die 'frummeltjes' aan, geen strakke randen..