1

Onderwerp: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een strakke taart te krijgen.  Je zit de lagen gewoon erg goed zitten. Ik vul in drie lagen, smeer af en laat het dan uitharden in de koelkast, daarna met een warme paletmes er langs. Maar toch een verschrikkelijk resultaat.

Ik baal hier enorm van. Want de rest gaat me erg gemakkelijk af. Boetseren en puzzelen.

Iemand de tip?

Re: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

Twee keer afsmeren? Of dikker afsmeren......

Bakken is mijn passie!!!

3

Re: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

Misschien dikker bekleden? Ik lees heel vaak op het forum dat veel mensen dikke bekleding niet lekker vinden. Nou is het natuurlijk heel erg persoonlijk hoe dik iemand wil, maar ik gebruik de gele ring van wilton. Weet niet precies hoe dik de lap wordt maar toch wel minstens 4 mm. En ik vind dit niet dik. Omdat ik ook 3xvul worden er al kleinere stukken gesneden. Een dikker lap bekleed ok fijner, vind ik  ;)

4

Re: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

ik denk ook dat je 2x af moet smeren...

Ik zeg niet teveel, want ik begin het afsmeren en glad krijgen, nu pas een heel klein beetje onder de knie te krijgen, maar mijn probleem is niet het blijven zien van de laagjes in elk geval...   :D

om de taart na de tweede keer afsmeren en laten opstijven zo glad mogelijk te krijgen, heb ik via allesovertaart  (Met www ervoor en .nl erachter)  , onder het kopje 'technieken' , bij 'basics' een filmpje gevonden wat mij heeft geholpen. 
Ik dacht echt van 'jaja... het zal wel' , maar het werkt echt, met wat geduld   ;)

botercreme glad maken  (monkey see), zo is de titel van de tip.

Succes !

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

5

Re: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

Ik smeer 1x dun af..en het resultaat is best strak al zeg ik het zelf.
Echt niet te dun bekleden..je ziet dan elk minimaal hobbeltje en bobbeltje. Iets dikker 3-4 mm, bekleden en smootheren...wedden dat het resultaat dan al stukken beter is?  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Re: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

jo-oosie schreef:

ik denk ook dat je 2x af moet smeren...

Ik zeg niet teveel, want ik begin het afsmeren en glad krijgen, nu pas een heel klein beetje onder de knie te krijgen, maar mijn probleem is niet het blijven zien van de laagjes in elk geval...   :D

om de taart na de tweede keer afsmeren en laten opstijven zo glad mogelijk te krijgen, heb ik via allesovertaart  (Met www ervoor en .nl erachter)  , onder het kopje 'technieken' , bij 'basics' een filmpje gevonden wat mij heeft geholpen. 
Ik dacht echt van 'jaja... het zal wel' , maar het werkt echt, met wat geduld   ;)

botercreme glad maken  (monkey see), zo is de titel van de tip.

Succes !

Dat ziet eruit als een wonder, cool dat het echt werkt. Maar wat ik me afvraag, zij heeft de taart dan al twee keer afgesmeerd met botercreme? En hoelang moet de taart dan elke keer in de koelkast om zo op te stijven als de hare?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Re: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

Bedankt voor de tips!

8

Re: Absoluut geen strakke taart.....hoe kan dat?

Oeh dat ziet er bijzonder uit. Hoe komt ze erop?
Wat ik me wel afvraag: in het filmpje heeft de dame het over icing.
Is dat wat wij botercrème noemen, of heeft ze de taart serieus afgesmeerd met wat wij in Nederland icing noemen?