1

Onderwerp: appelcaketaart

http://www.laplace.nl/content/la-place/ … taart.html

Ik wil graag morgen bovenstaand recept gaan maken, echter kwam ik bij een paar dinge er niet uit en hoopte dat jullie me wouden helpen!!

DIe bloem, is dat 'gewone'' patentbloem??
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/951/A … tarwebloem
Die van de appie bijvoorbeeld?

En stel ik wil wat appels op de bovenkant doen, maar niet heel de bovenkant maar een stukje ..
houden die appels het rijzen van mijn caketaart dan niet tegen? en die appels drogen die dan niet uit opde top? ik zou bijv een M vorm (van mama willen maken)

2

Re: appelcaketaart

je maakt appelcake met gewone bloem :Y

je kunt wel een M maken van de appelschijfjes, maar ik garandeer niet dat het na het bakken nog te zien is dat het een M is, dit omdat ze door het rijzen wel wat uit elkaar gaan,
het rijzen houden ze echt niet tegen ;)
ik zet de appelstukjes meestal op z´n kant bovenop.

maar de smaak zal er niet minder om zijn,
succes.

3

ok thx!!

vanmiddag appeltjes schillen, zo eerst even langs de rommelmarkt..
k had toch nog 1 vraag!!
waarom moet je de boter smelten? wat is het nut daarvan (ja wil gelijk alles leren!)

Bereiding:
Vet de cakevorm in. Meng het meel en de basterdsuiker in een beslagkom en voeg de bakpoeder, eieren en de vanillesuiker toe. Smelt de boter (niet bruin laten worden!) en voeg toe aan het meelmengsel. Voeg dan de stukjes appel en eventueel de rozijnen toe. Meng alles goed door elkaar. Stort het beslag in de taartvorm en bak de appelcaketaart in een ruim 1 uur gaar op 180°C.

4

dat is de ´warme methode´ om cake te bakken, omdat het beslag wat dunner blijft, is het volgens mij niet handig om voor appelcake te gebruiken: de vulling zakt daardoor wel erg gemakkelijk naar beneden :Y .
in jouw geval zou ik de boter en suiker mixen, eieren er 1 voor 1 door, en dan , voorzichtig, de bloem,
je hebt dan een steviger beslag, waarop je de appelschijfjes kunt leggen.

de rozijnen doe ik nooit bij appelcake, dus hoe je dat het handigst doet, weet ik dan niet :/

of, je volgt gewoon het recept en ziet wel waar het schip strandt ;) , daar leer je doorgaans het meeste van :Y

Als je de appels en de rozijnen door wat meel schudt voordat je ze door het beslag mengt zakken ze minder snel in het beslag, na het bakken zie je het meel niet meer rond de rozijnen en appels.

Groetjes Petra