1 Laatst bewerkt door Beginner28 (12-07-2013 19:03)

Onderwerp: vraag barbie taart

Heb een vraag aan jullie. Ga van het weekend mijn eerste barbietaart maken en vraag mij af wat ik allemaal voor bakvormen kan gebruiken voor de jurk? Die echte bakvorm vind ik namelijk best prijzig en vooral al je hem daarna mogelijk maar weinig gebruikt. Wat voor dingen kun je nog meer maken met die vorm... ? De hogere jurk is wel het mooiste.

En waar haal je de mooiste barbiepoppen voor in de taart? Kan een echte barbie er ook in? En als laatste vraag hoeveel stukjes gaan er uit zo'n taart, want het is alleen de ronding van de jurk en dat lijken me weinig stukjes.

2

Re: vraag barbie taart

De rubriek themataarten is voor het meedoen met het thema van een bepaalde maand..........en in de rubriek themataarten kan niemand reageren.

[MOVE] -> bakken & vullen

3

ik heb voor mijn dochter een Blanda 20 cm gebruikt met een extra laag 20 cm er onder
Ik heb een Moxie girlz gebruikt:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126331971

gewoon een blanda schaal van de ikea.

wat je ook nog kan doen is een ronde bescuit bakken en dan de schaal bekleden met stroken .... zal even kijken of ik een how to do vind.

Party without cake is just a meeting.

wat je ook nog kan doen is een ronde bescuit bakken en dan de schaal bekleden met stroken .... zal even kijken of ik een how to do vind.

7

Ik bak ze in de metalen kom van mijn kenny. Is hij net iets hoger en past er een hele barbiepop met benen in.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

8

Ik bak ook (nog wel, wil graag een wondermold  ;) )in mijn Kenwood kom. Hier past idd een hele barbie in. De barbie koop ik bij de Action voor een euro of 3.
De blanda vorm vind ik, eerlijk gezegd, te bol voor een barbietaart. Verhoudingen kloppen niet (te bol dus en te laag) Als ik deze al zou gebruiken, dan zou ik de boltaart op een een 20 cm taart zetten en deze dan een beetje bijsnijden.
Ik doe er trouwens wel een kartonnetje tussen. Anders worden de stukken te hoog..
Uit de blanda gaan zo'n 11 stukjes en uit Kenwood rond de 20 stukjes.

9

leuk om even mee telezen, ik moet er binnen kort ook 1 maken.

Ik heb er ook eens een barbie/prinsestaart voorbij zien komen en die was afgewerkt met kant..... ik kan dit topic nergens meer vinden. Ik heb al zitten zoeken via het linkje zoeken, maar helaas. Dus als iemand dit nog voor de geest kan halen.......Ik zou dit graag nog eens willen bekijken, want dat was ook een prachtige taart!!

10

@kaatjekaat: al geprobeerd via de galerie? Daarin staan als het goed is alle prinsessen/barbietaarten........

11

Karin09 schreef:

@kaatjekaat: al geprobeerd via de galerie? Daarin staan als het goed is alle prinsessen/barbietaarten........

Thankx, daar had ik jammer genoeg niet aangedacht ik ga meteen op zoek :D