1

Onderwerp: gebakjes mislukt help!!

Ik wilde petit four achtige gebakjes maken voor mijn oma der verjaardag en ik had vierkante biscuit gebakken en gevuld ging ze snijden 5x5 maar t is veels te hoog te ziet er heel raar en wiebelig uit en wil ook niet mooi in de papiertjes ik had alle vierkante fondant plakjes al klaar maar het ziet er echt niet uit:(

sta op t punt alles in de prullenbak te gooien maar ik moet wel gebak hebben voor 50 personen. (verwacht worden er 40/45 dus ik heb t ruim genomen) maar wat moet ik nu doen :(?

2

Re: gebakjes mislukt help!!

voor petit fours bak ik een half hoog biscuit en vul dat 1x, met een laagje jam en een laagje crème (in dezelfde laag dus)...

Hoe vaak heb jij gevuld?
Wanneer je 2 lagen gevuld hebt, kun je de tussenlaag er dan niet gewoon uithalen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

ik heb een laag jam en een laag banketbakkersroom net zoals ik altijd een taart vul  maar t biscuit kruimelt heel erg zeker aan de zijkanten dus ik weet niet of ik die laag er nog tussen uit krijg :S

4

Als je biscuit te hoog is, um in de hoogte doorsnijden? of extra laag eraf halen, snap je?
en om te verwerken is um even invriezen misschien makkelijk

5

t probleem was dat ik daar pas achter kwam nadat ik gevuld had :P

maar ik heb er een laag tussen uit kunnen halen en weer opnieuw gevuld, t is niet iets waar ik nog t meest trots op ben maar de fondant decoraties zien er tenminste leuk uit :)

6

:thumb:  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl