1

Onderwerp: Puzzelplaat vooraf maken?

Ik moet voor 17 augustus 2 taarten maken voor schoonfamilie, nu wilde ik voor het eerst een puzzelplaat gaan proberen, als dat niet lukt stap ik wel over op boetseren, maar nu weet ik dat boetseren eerder gemaakt kan worden kan dit ook met een puzzelplaat want neem aan dat een puzzelplaat zacht moet blijven.

Als dat ook van te voren kan dan kan ik daar alvast aan beginnen en weet ik tenminste nu al of mijn idee lukt ipv last minute stress

Re: Puzzelplaat vooraf maken?

Ja hoor, een puzzelplaatje kun je ook prima van tevoren maken  :Y , het makkelijkste is dan van marsepein en goed afdekken.

Veel puzzelplezier  :)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

:Y een puzzel kun je ook van tevoren maken. Ik bewaar de puzzel dan in een voorraadbakje of bijv. in/onder plastic folie in een taartdoos.

4

Marsepein heb ik niet ik werk altijd met fondant kan dat ook?

maar kijk wel uit met het warme weer

Het kan wel met fondant, maar dan moet je wel goed zorgen dat je het luchtdicht verpakt, anders wordt 't idd hard.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

7

Ja warme weer maakt het zachter, maar goed dus luchtdicht bewaren dat zou moeten lukken dan ga ik deze week maar vast aan de slag eens kijken of mij een puzzelplaat ook lukt

8

Vorige week ermee bezig geweest en voor een eerste keer ziet het er al best aardig uit, nu alleen hopen dat het goed blijft tot het op de taart mag

9 Laatst bewerkt door Ell& (06-08-2013 08:28)

Ik maak puzzelplaten ook altijd vooraf (van fondant).
Ik bewaar ze dan in de vriezer.
Voordeel is dat het minimaal vervormt bij het overplaatsen op de taart en het bij het ontdooien aan de taart vastplakt.
Ideaal  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

10

Kijk dat is ook nog een tip, ik wacht vandaag nog op een bestelling waarmee ik het laatste aan de plaat kan afmaken  daarna misschien toch maar de vriezer in, maar is geen kans op breken met het overleggen?

11

Zo lang je hem op een insteekhoes (of iets flexibels) laat liggen niet. Wel zorgen dat hij goed recht ligt!

Je rolt de insteekhoes er dan zo onderuit. Dus Dus plaatje een stukje boven de taart houden en dan langzaam de insteekhoes tussen de taart en het plaatje uitrollen. Dan valt hij dus precies op zijn plek.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

En mss nog een ideetje om de insteekhoes licht in te vetten met crisco. Dan laat het plaatje nog makkelijker los.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

13

Hij ligt al op een insteekhoes ingevet met crisco dus dat had ik onbewust al goed gedaan, helaas is mijn bestelling gisteren niet aangekomen dus hopelijk vandaag zodat ik hem kan afmaken

14

En hij ligt klaar in de vriezer, ben benieuwd de 17de gaat hij op de taart

15

Super! Ben benieuwd!  :thumb:

www.facebook.com/EllCake

16

Ik heb wel een foto van de puzzelplaat maar kan hem denk ik niet showen hier omdat het een bestaand logo is

17

QuSi schreef:

Ik heb wel een foto van de puzzelplaat maar kan hem denk ik niet showen hier omdat het een bestaand logo is

:think:  Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met bestaand logo...bedoel je een bekend logo? Dat je dan reclame maakt of zo? Zie zoveel logo-taarten voorbij komen die ook gewoon op het forum staan  ;) . Of bedoel je iets anders?  :o

Ik maak ook geregeld een puzzelplaat. Vaak doe ik m in de diepvries (als ik geen plaats meer op mijn taartenkast heb). Heb ik wel plek op mijn taartenkast dan laat ik m daar uitharden! Werkt perfect!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

19

Esther 68 met bestaand logo bedoel ik inderdaad een logo van een bedrijf dat ik heb nagemaakt (wel kleine aanpassingen gedaan) en ik bedoelde niet dat ik dan reclame maak maar meer dat het van het bedrijf meestal niet mag zover ik weet

Esther feestelijke taartjes, ben je niet bang dat hij breekt als je hem laat uitharden en kom je er dan nog wel met een mes doorheen als de taart aangesneden moet worden?

20

QuSi schreef:

Esther 68 met bestaand logo bedoel ik inderdaad een logo van een bedrijf dat ik heb nagemaakt (wel kleine aanpassingen gedaan) en ik bedoelde niet dat ik dan reclame maak maar meer dat het van het bedrijf meestal niet mag zover ik weet

Net als al die Bumba-, Mickey Mouse-, K3-, enz taarten? Die mogen eigenlijk ook niet, maar als je op het forum ziet wat er gemaakt wordt.... ;)

21

Daar heb ik niet over nagedacht dat klopt inderdaad, dus hier dan alvast een sneak preview, de taart waar die op moet komen staat nu te bakken in de oven

http://i40.tinypic.com/e6u8ea.jpg

22 Laatst bewerkt door Esther68 (16-08-2013 11:06)

WAUW!!! Mooi gedaan hoor!  :thumb:

23

Wat een leuk compliment en dat voor een eerste puzzelplaat, dat geeft moed  :D

24

Wow! Ziet er goed uit zeg  :thumb:

25

Strak! Mooi!!

www.facebook.com/EllCake