1

Onderwerp: vraagje

Bij recepten -vulling - goede combinaties staat een variant met bokkepootjesvulling, namelijk:

laagje bbr - bokkepootjesvulling - aardbeienjam

Wat betekent bbr?
En dit is gebaseerd op een biscuit van 3 lagen, dus 2 keer vullen. Maar dit zijn er drie. Bedoelen ze soms dat je op 1 laag biscuit deze drie vullingen op elkaar doet en dit nog een keer herhaalt?
Of toch dat je bijv doet onderste laag bbr, dan biscuit nummer 2 erop, dan bokkepootjesvulling, dan biscuit nummer 3 en dan op de top jam? Snap t niet goed  :think:

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: vraagje

bbr = banketbakkersroom.......
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/109/Afkortingen/

3

Tuurlijk!  O-)  Dat ik daar niet ben opgekomen.. Weet iemand antwoord op mijn andere vraag?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Ik doe zelf vaak dat ik de eerste laag dun insmeer met jam of gelei, dan de andere vulling erop (botercreme, bonbonbloc vulling, chocomousse, bavaroise etc) en dan de volgende laag biscuit erop.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Oke klinkt goed, ga ik dat ook doen  :D

6

en ik snij de taart gewoon 3 x zodat ik op iedere laag een soort vulling kan doen.

7

chantal1980 schreef:

en ik snij de taart gewoon 3 x zodat ik op iedere laag een soort vulling kan doen.

Ja dat kan natuurlijk ook. Maar dat durf ik nu nog niet zo goed, ben pas net begonnen en ben bang dat het dan gaat kruimelen / afbreken. Maar als ik meer ervaren ben in het snijden van taarten is dat zeker een optie  :Y

8

als je taart hoog genoeg is en je gebruikt een taartzaagje is het niet moeilijk hoor :)
tegen het kruimelen kun je het kapsel (zo het het gebakken biscuit) voor een nachtje in een pedaalemmerzak in de vriezer leggen.
als hij dan bijna ontdooit is snijd het veel makkelijker.