1

Onderwerp: werken met bakmix van Aveve (Cake 'n Play)

ik heb voor het eerst eens de bakmix gekocht bij Aveve, nu het recept dat daar opstaat is voor een bakvorm van 22cm
maar ik moet voor dit weekend 2 taarten bakken (rond en vierkant) en die bakvormen zijn natuurlijk groter

hoe kan ik nu correct het 'recept' aanpassen aan die bakvormen?
of gewoon zo laten, het recept volgen maar dan zal de taart misschien minder hoog komen?

normaal werkte ik altijd met de bakmix voor biscuit van de webshop hier, daar stonden voor verschillende maten van bakvormen telkens de aangepaste hoeveelheden bij, wat veel makkelijker werken was natuurlijk  :D

2

Re: werken met bakmix van Aveve (Cake 'n Play)

ik gebruik ook de bakmix van aveve, maar dan wel de dubbele hoeveelheid nemen....ik gebuik bijna 400gr mix (en ei en water) voor een taartje van 22cm.... als je maar 200gr gebruikt krijg je wel een heel laag taartje
ik vind het een lekkere mix!  :Y  alleen die 'onbekende' hoeveelheden is wel lastig, misschien ook eens kijken bij de tabellen

ik maak altijd teveel mix en vul mijn bakvorm dan voor 2/3 zo krijg ik hoge biscuits

3

wat bedoel je met die 'onbekende hoeveelheden'?

dus ik ben beter om het dubbele van de mix te gebruiken ipv de opgegeven hoeveelheden?

geluk dat je het zegt  ;)

ik heb gelukkig een zak van 1kg, moest het desnoods mislukken kan ik altijd zeker nog altijd een keer herproberen

mag je eigenlijk vb de biscuit op donderdag maken om pas zaterdag af te werken en dan zondag op te peuzelen?
of beter vrijdag maken?

4

Ik heb ook keertje de vanille biscuit mix gekocht bij Aveve.  M'n eerste biscuit was met de aangegeven hoeveelheden, gevolg een platte vijg biscuit. Daarna hoeveelheden verdubbeld en met die biscuit kon ik iemand dood slaan :(

Paar maanden geleden heb ik dan nog eens poging ondernomen met de chocoladeversie. Maar zelfde probleem.

Ik gebruik 'm niet meer. Zonde van de tijd en het geld.

5

met die onbekende hoeveelheden wil ik gewoon zeggen dat het niet echt duidelijk erop staat hoeveel je nodig hebt
ik zou hem zeker verdubbelen (mix, eitjes (1ei =50gr) en water)

ik gebruik bijna altijd de mix van aveve ( maar dan wel die van de sponge cake ) en dat mislukt nooit , iedereen vind hem lekker :9

vrijdag is beter, donderdag gaat ook
biscuit dan volledig laten afkoelen en inpakken in aluminiumfolie en ergens fris leggen (maar niet in de frigo)

succes!