1

Onderwerp: Andere opties witte bekleding

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af waarmee je een taart nog meer kunt bekleden. Het gaat om een witte taart. Fondant is geen optie, want dat vind ik écht niet lekker. Ik heb gehoord dat witte marsepein errug korrelig is...

Zijn er nog meer opties, of zal ik toch maar voor een niet-witte taart gaan?

Groetjes!

Groetjes,
Marieke

2

Re: Andere opties witte bekleding

ik denk dat het er aan ligt welke marsepein je gebruikt
ik gebruik die van zeelandia en daar is niets mis mee
kun je heel erg goed en mooi een taart mee bekleden hoor

3

Re: Andere opties witte bekleding

Je zou ook nog marshmallow fondant kunnen gebruiken. Vind ik zelf heel lekker en makkelijk mee te werken!

Recept staat hier op de site.

Groetjes

4

Re: Andere opties witte bekleding

Je hoeft de fondant niet op te eten  ;)  Sommigen halen het eraf en eten alleen de cake, andere vinden het vreselijk lekker.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

Re: Andere opties witte bekleding

Combi van fondant en marsepein 1:1? Is niet spierwit, maar wel een stuk lekkerder dan fondant.

En wat Suuske zegt: mensen kunnen er voor kiezen de fondant niet op te eten. Het uiterlijk wil ook wat  ;)

6 Laatst bewerkt door Carien (19-08-2013 15:39)

Re: Andere opties witte bekleding

marsepein van Zeelandia is zeker niet korrelig en prima wit te kleuren :Y
https://lh3.googleusercontent.com/-uROKSTibBaM/UbMOFNUX1BI/AAAAAAAAZd4/jp-2IHeHKTo/s800/IMG_7550%2520%2528Kopie%2529.JPG

mocht je het nog niks vinden, ganache van witte chocolade is dan wel niet spierwit, maar wel lekkerrrr :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Re: Andere opties witte bekleding

Ik gebruik altijd witte marsepein van Piece of cake. Werkt prima, hoor.

8

Re: Andere opties witte bekleding

Carien schreef:

marsepein van Zeelandia is zeker niet korrelig en prima wit te kleuren :Y
https://lh3.googleusercontent.com/-uROKSTibBaM/UbMOFNUX1BI/AAAAAAAAZd4/jp-2IHeHKTo/s800/IMG_7550%2520%2528Kopie%2529.JPG

mocht je het nog niks vinden, ganache van witte chocolade is dan wel niet spierwit, maar wel lekkerrrr :Y

Mooi!

9

Re: Andere opties witte bekleding

Wauw, die witte van Zeelandia is inderdaad prachtig!
Ik ga een keer een inimini taartje met marsepein/fondant gemengd maken, kijken of ik dat wel lust.

Het gaat eigenlijk om mijn eigen bruidstaart... :o Die ik denk ik niet zelf ga maken, maar ik ga natuurlijk wél zelf bepalen hoe hij eruit ziet en wat erop komt. Maar om dan zelf de fondant niet op te eten, vind ik ook zo wat.... ;-)

Over een paar maandjes mik ik wel een oproepje in de BvA ;-)

Groetjes,
Marieke

Re: Andere opties witte bekleding

Ik vind de witte marsepein van Zeelandia wel korrelig in vergelijking met fondant. Ik ben wel een fan de Zeelandia marsepein. Maar als je hier zoekt op witte marsepein denk ik, dan kom je vast het onderwerp tegen waarin Eline25 uitlegt hoeveel wit ze gebruikt heeft in combinatie met beetje extra witte fondant om zo een mooie en lekkere combi te krijgen. Je kan altijd nog met alleen botercrème afsmeren...