Onderwerp: checkerboard
Ik heb een checkerboard cake pan set en wil die gaan gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe lang die moet bakken en hoe warm.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » checkerboard
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb een checkerboard cake pan set en wil die gaan gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe lang die moet bakken en hoe warm.
Nou, en nog niemand die heeft gereageerd? Had je er geen boekje bij gekregen waar dit in staat? Ik heb zelf de heart-pan en daar zat wel instructie bij.
Tieneke
Ik heb het recept vrij vertaald van de website van Wilton, het recept behorend bij deze vorm... En daarbij voor het afmeten/wegen van de ingrediënten de cup maatlepels en tablespoon/teaspoon maatlepels gebruikt...
Ingrediënten
• 2 sticks (227 gram) butter or margarine softened
• 2 2/3 cups granulated sugar (kristalsuiker)
• 3 eggs
• 2 teaspoons vanilla extract
• 4 cups all-purpose flour (bloem)
• 1 tablespoon baking powder
• 1 teaspoon salt
• 2 cups milk
Bereidingswijze Nederlands
• Oven voorverwarmen tot 175 graden Celsius.
• Bakvormen invetten met bakspray.
• In een grote kom de zachte boter en suiker mixen tot het licht en romig is.
• Voeg één voor één de eieren toe.
• Voeg vervolgens de vanille toe en mix goed.
• Roer bloem, bakpoeder en zout door elkaar.
• Voeg het bloemmengsel afwisselend met de melk toe.
• Mix goed na elke toevoeging.
• Klop het gedurende één minuut nog goed door.
Bakvormen vullen
Vullen werkt het makkelijkst met een spuitzak.
• Verdeel het beslag in drieën en kleur alle delen.
• Voor de onderste laag, plaats de verdeler in de bakvorm.
• Doe kleur 1 in de binnenste cirkel, kleur 2 in de middelste cirkel en kleur 3 in de buitenste cirkel. Let op: begin ook echt met de binnenste, anders gaat het niet goedkomen... Spreek uit ervaring haha!
• Vul alle cirkels tot ongeveer 2/3e van de bakvorm.
• Haal de verdeler eruit en was en droog hem.
• Voor de middelste laag doe je kleur 2 in de binnenste cirkel, kleur 3 in de middelste en kleur 1 in de buitenste.
• Voor de bovenste laag doe je kleur 3 in de binnenste cirkel, kleur 1 in de middelste en kleur 2 in de buitenste.~
Bakken
Bak de cakes 30-35 minuten op 175 graden Celsius, tot een prikker er schoon uitkomt.
Ik maak gewoon biscuitbeslag en daar vul ik het mee, iets meer van de ene kleur dan van de andere en dan na 20 minuten even kijken of het nog langer moet. Ik neem de hoeveelheid voor een doorsnede van 25cm. Gaat altijd prima.
Succes!
Wel handig om je nieuwe pan eerst in te bakken. Invetten met boter en dan even een paar minuten bakken, even googelen hoe lang precies. Maar daarna laat je beslag beter los uit de vorm.
Groetjes
Ellen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » checkerboard