1

Onderwerp: Soorten vullingen

Ik ben me aan het verdiepen in vullingen, heb ook al allerlei vullingen bij 'recepten' gezien. Maar ik vroeg me af, kun je ook bijvoorbeeld kwark, laten we zeggen sinaasappelkwark, als vulling gebruiken, of chocolademousse? En bij recepten staat oreovulling, maar daar staan geen hoeveelheden bij, de verhouding koekjes-slagroom. En de koekjes verkruimel je in een blender?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: Soorten vullingen

Ik gebruik wel eens de Mona citroentaart bavaroise als vulling, is heerlijk!
En ik ken ook mensen die chocomousse van Mona als vulling gebruiken.

De oreo vulling ken ik niet

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Oké,kwark van Almhof of zo is denk ik te dun/ nat??

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

ik heb geen ervaring met vullen met kwark, wel met oreokoekjes...
ik maak altijd botercreme van de mix, de verhouding met 250 gram roomboter. hier voeg ik 1 pak fijngemalen oreokoekjes aan toe. ik weet niet precies hoeveel gram deze pakken zijn, maar de koekjes zijn voorverpakt in kleine zakjes van 4 stuks elk...

5

MjammieMarjo schreef:

ik heb geen ervaring met vullen met kwark, wel met oreokoekjes...
ik maak altijd botercreme van de mix, de verhouding met 250 gram roomboter. hier voeg ik 1 pak fijngemalen oreokoekjes aan toe. ik weet niet precies hoeveel gram deze pakken zijn, maar de koekjes zijn voorverpakt in kleine zakjes van 4 stuks elk...

Oké bedankt voor de verhouding, daar kan ik wat mee  :Y

6

Weet iemand een antwoord op mijn vraag over kwark als vulling  :) ??

7

Vlinder1984 (mijn zus) en ik hadden een keer deze gemaakt
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … kbavarois/

Wel met vruchtenkwark doen en niet met verse vruchten door de kwark, want dan proef je de vruchten bijna niet, was onze ervaring.
De magere kwark kun je dan gewoon vervangen door bv. sinaasappelkwark.

Groetjes,
Marieke

8 Laatst bewerkt door Marisje (19-08-2013 13:20)

Ik heb volgens mij laatst een keer aardbeienkwark gebruikt..en dat ging goed...was niet te nat..

Even nagekeken. Ja ik heb tijdje terug een taart met aardbeienkwark erin gemaakt. Ging goed!

9

Oké dat biedt weer vele mogelijkheden  :D  dankje!