1

Onderwerp: biscuitbeslag in 2x mixen

Ik moet dus mijn beslag voor een 30cm taart in 2x gaan mixen omdat het niet in mijn mixkom past!

Hoe ga ik deze hoeveelheid delen door 2?
Als beide gemixt is spatel ik t nog door elkaar..

Dit is mijn hoeveelheid;

11 eieren
689 funcakes biscuitmix
69 ml water

P.s. Ik kan voor geen meter rekenen verder vandaar dat ik hier hulp voor vraag hoe ik dit ga aanpakken.

i just LOVE it!

2

Re: biscuitbeslag in 2x mixen

allebei:
6 eieren
350 gram biscuitmix
35 ml water
ik heb het in 2 delen mixen nog nooit uitgeprobeerd, maar je doet een regenboog taart ook in verschillende keren bakken, dus volgens mij moet het wel lukken.

veel succes

3

ik heb je gemaild

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

689 mix? Hoe hoog wil je je biscuit hebben dan? Ik gebruik voor een 30 cm 550 mix. Dot hoeft net niet in 2x gemixt te worden.
Nu je antwoord op je vraag  ;) . Ik zou
689 (mix):11 (eieren)=62.6 (mix)
62.6x5 (ei) =313 (mix) + 31 ml water
62.6x6 (ei) =376 (mix) + 37 ml water
Totaal mix...689!

Ben gek op dit soort rekensommetjes!  ;).

5

Hahaha mijn hoofd zit te vol om te rekenen, & ik wist wel dat er een rekenwonder op het forum zat :lol:

Nou ik begreep al van spidygirl dat het veel is!

Het staat toch echt in een tabel hier, iemand heeft er een topic over, kan helaas met m'n mobiel niet de link plaatsen.

Ik zal minder gebruiken! Dan gaat t vast lukken! mijn mixkom is 3liter

i just LOVE it!

6

Denk dat ik wel weet welke tabel het is. Maar deze verhoudingen gebruik ik ook niet omdat het best wel veel is, vind ik dan. De tabel van DLT shop vind ik de beste. Alleen gebruik ik ipv 600 gr voor een 30 cm 550 gr

7

Esther68 schreef:

Denk dat ik wel weet welke tabel het is. Maar deze verhoudingen gebruik ik ook niet omdat het best wel veel is, vind ik dan. De tabel van DLT shop vind ik de beste. Alleen gebruik ik ipv 600 gr voor een 30 cm 550 gr

Ik heb er even naar gekeken, jij gebruikt dan dus 550gram mix (mag ik vragen waarom?), 9 eieren, & 900 gr marsepein/fondant.
Hoe hoog wordt de taart dan in de pan? Tot de rand, of iets erboven?

De andere tabel gaf 1,75 gr marsepein aan! Het waren dan wel engelse maten ofzo dus ik gokte ong 1,5 gr. Maar ik zou dus aan een kilo genoeg hebben?

i just LOVE it!

8

Misschien heb je iets aan dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

9

Ik gebruik voor de 30 cm dus 550 en 430 gr ei (ik gebruik altijd M en L eieren door elkaar en weeg deze zonder schil. De L wegen 55 gr, de M 50 gr. Kom dus op 6 L+ 2M eieren). Mijn biscuit wordt zo'n 8 cm hoog. Ik gebruik voor de lap 900 gr marsepein, maar snij er toch redelijk wat af na het bekleden, terwijl ik niet dun bekleed of zo....
Met 600 gr wordt de biscuit net iets te hoog. Ik doe het soms wel, wanneer de taart voor iets meer personen is, maar dan verhoog ik de bakpan met een reepje bakpapier.