1

Onderwerp: spannend!

ik ga voor het eerst, naja voor de tweede keer een taart bakken.

deze keer voor mijn dochter haar 1e verjaardag, ik vind het onwijs spannend want wil het natuurlijk tip top in orde hebben.

ik heb hier al veel gelezen en ik kan zoveel van jullie leren ! wauw..

nou wil ik voor haar verjaardag 1 klein taartje voor haar maken.
zn bolletje zeg maar, welke bakvorm moet ik daarvoor gebruiken?

Groetjes

- Mama van een lief prinsesje -

2

Re: spannend!

Blanda schaaltje 12 cm van de ikea!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

bedankt voor je antwoord, en daar doe je dan het beslag in , in de oven en hoe krijg je hem er dan goed uit?

en zn schaaltje kan dus in de oven ?

4

zo'n schaaltje goed invetten met bakspray. als je helemaal voor veilig wilt gaan, kun je 2 stroken bakpapier van zo'n 2 cm breed in een kruis in het schaaltje leggen.
dan het beslag erin (1 ei en 66 gram mix) en na zo'n 35-45 minuten is hij klaar. bij mij 45 minuten op 150 graden maar dat is bij iedere oven weer anders...

dan kun je hem er zo uitkieperen.

5

oohh super dankjewel !

ik ga even kijken of ik zn schaaltje kan scoren gezien er hier geen ikea in de buurt zit.

en gebruik jij de funcakes mix voor biscuit?

6

geen funcakes, maar een ander merk, maar dat maakt niet uit :)

7

haha oke, bedankt voor je hulp  :o

8

is er buiten ikea nog ergens anders waar ik een soort gelijk schaaltje kan kopen ?

9

De xenos heeft soortgelijke schaaltjes of anders de action. Ik gbruik ook wel een mijn dikke porseleinen yoghurt/ijsschaaltjes

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

10

Ook glazen, vuurvaste schaaltjes willen prima. In principe kan er heel veel in de oven, mits het maar niet gelakt, of van kunststof is. Sommige mensen bakken cake in een koffiekopje. Ik zou dat zelf normaal gesproken nooit gedaan hebben, omdat mij altijd geleerd is dat dit niet tegen die temp. kan, maar heb het inmiddels uitgeprobeerd, en het blijkt dat heel veel kopjes/schaaltjes dit prima overleven. Is gewoon een kwestie van uitproberen. (Nu natuurlijk niet gelijk je allermooiste servies uit de kast trekken)

11

oke bedankt als het schaaltje dus maar 12cm is.
en dan moet ik dus zoals chantal zei
66 gram mix en 1 ei doen..dat mixen en in het schaaltje doen  :o

12

anja66 schreef:

Ook glazen, vuurvaste schaaltjes willen prima. In principe kan er heel veel in de oven, mits het maar niet gelakt, of van kunststof is. Sommige mensen bakken cake in een koffiekopje. Ik zou dat zelf normaal gesproken nooit gedaan hebben, omdat mij altijd geleerd is dat dit niet tegen die temp. kan, maar heb het inmiddels uitgeprobeerd, en het blijkt dat heel veel kopjes/schaaltjes dit prima overleven. Is gewoon een kwestie van uitproberen. (Nu natuurlijk niet gelijk je allermooiste servies uit de kast trekken)

oke ! ik ga morgen even langs de marskramer om te kijken ik moet er dus op letten dat ze vuurvast zijn

13

http://www.marskramer.nl/timeless/timel … ivoor.html

deze bijvoorbeeld.
kan niet vinden of ie vuurvast zijn er staat alleen bij dat ze in de magnetron kunnen en in de vaatwasser..

14

giraffe2013 schreef:

http://www.marskramer.nl/timeless/timel … ivoor.html

deze bijvoorbeeld.
kan niet vinden of ie vuurvast zijn er staat alleen bij dat ze in de magnetron kunnen en in de vaatwasser..

Volgens mij moet die prima kunnen.

15

ik heb een andere gekocht want ze hadden die niet:

van deze reeks heb ik een schaaltje gekocht 13,5 cm
http://www.marskramer.nl/kommen/schaalt … 11-cm.html

pinda's staat erop.

volgens de medewerker was deze ook magnetron enz bestendigd..