1

Onderwerp: bruidstaart

hoi allemaal

wat een geweldige site is dit zeg.
bij elke vraag die ik in mijn hoofd heb kom ik het hier opzoeken. :thumb:

nu zit ik met een aantal vragen:

ik ga voor een vriendin een bruidstaart maken, zij zelf weet niet wat voor een ze wil. nu wil ik voor haar een stapel taart van 4 lagen maken.

ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan doen. wwat voor vullingen het lekkerst zijn in een bruidstaart, en wat de kosten ongeveer worden.

stapel je de taart thuis en vervoer je hem zo, of stapel je op lokatie ter plekke?

alvast bedankt.

Party without cake is just a meeting.

2

Re: bruidstaart

Voor vier lagen, luxe gevuld en met boetseersels, bloemen e.d. En met cakeboard, drums, dowels ets kom je qua kosten voor de materialen alleen al snel richting de 60-80 euro (en dan heb ik het dus nog niet over je tijd)

Qua smaken? Tja wat vinden ze lekker, sommige mensen houden niet van fruit, anderen juist wel, sommige mensen vinden chocolade heerlijk, anderen zijn daar allergisch voor.
Houdt in ieder geval er rekening mee dat een bruidstaart vaak langer buiten de koeling staat dan een gewone taart, en dat heeft gevolgen voor je vulling (dat mag niet bederfelijk zijn zeg maar)
Ik zou in ieder geval voor zelfgemaakt vullingen gaan, ik heb ooit voor een twintigjarig jubileum zelfgemaakt blauwe bessen gelei gedaan gecombineerd met champagne botercreme, dat viel erg in de smaak.

Qua stapelen, ik heb nog nooit hoger dan drie lagen gewerkt.... Dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

Re: bruidstaart

siska1974  heel erg bedankt voor je antwoord...

kan je mij een paar smaken opnoemen die lang buiten de koelkast lekker blijven?

ik heb ook nog nooit een 4 lagen taart gemaakt, ook max drie lagen dus dit word voor mij een uitdaging.

iemand nog tips?

Party without cake is just a meeting.

4

Re: bruidstaart

ik heb gisteren een bruidstaart gemaakt met de vullingen

champagnevulling met verse aardbeien en de andere taart
mascarpone met lemoncurd en de andere laag slagroom met verse frambozen

5

Re: bruidstaart

Heb een bruidstaart van 4 lagen tp gestapeld. Wel alvast thuis voorbereid met dowels etc. Een 3 laags vervoer ik gestapeld.
Een vulling van vanillecreme met een laagje jam is heel basic, maar door veel mensen gewaardeerd.
De laatste taart was met lemoncurdcrème en een laagje aardbeienjam.
Heerlijk fris, super in combi met het zoete van de fondant. En buiten de koelkast proof

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6 Laatst bewerkt door Siska1974 (18-08-2013 14:03)

Re: bruidstaart

Voor vullingen die buiten de koelkast goed blijven moet je even kijken bij bakken en vullen daar staan verschillende berichten over vullingen die niet in de koelkast heven, bijvoorbeeld deze;
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … .php?id=32

Slagroom kan in ieder geval niet, botercreme wel.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!