1

Onderwerp: hoe krijg ik een mooie hoge bescuit taart

zal vast hier al staan maar kan het niet vinden

hoe krijg ik nou zon mooie hoge bescuit en een mooie vlakke kant

ik doe er altijd genoeg mix in ( lees altijd de hoeveelheid van de verpakking) maar toch zakt het altijd in. of is het niet tot aan de rand gestegen

:nooo

Party without cake is just a meeting.

2

Re: hoe krijg ik een mooie hoge bescuit taart

Ik gebruik altijd meer hoeveelheid dan op de verpakking staat.
Dus voor een 20 cm vorm gebruik ik de 25 cm hoeveelheden.

Na het bakken laten afkoelen. Afgekoeld biscuit snij is de bovenkant er vlak af en draai het biscuit om. Dus de onderkant zoals hij in de bakvorm zit, is nu de bovenkant. Voilà..een strak en hoog biscuit om een strakke taart mee te maken.  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Ik gebruik ook even net iets meer dan op de verpakking. En, wat niet onbelangrijk is, is laat het geheel best lang mixen zodat het goed luchtig wordt en daardoor ook mooi kan rijzen.

Inderdaad echt lang genoeg mixen! Bv voor een 20cm minimaal 10min mixen en voor een grotere taart ook langer dan 10min mixen.. Dit is heel erg belangrijk voor de luchtigheid maar ik merk zelf ook dat hierdoor mijn taarten (vooral groter dan 20cm!) beter rijzen!
Qua hoeveelheid mix houd ik de tabellen van deze site (funcakes mix) aan, gaat eigenlijk altijd gewoon goed.

5

Niet op een te hoge temperatuur bakken. Ik hoef er nooit iets af te snijden, mijn biscuits zijn redelijk plat. Ik gebruik ook meer mix dan op de verpakking staat.

Ik zoek altijd via Google antwoorden. Gewoon het onderwerp+deleukstetaarten intypen en er komen heel veel topics tevoorschijn. Zeker over dit onderwerp ( komt elke week wel een keer of 2 op het forum  ;) )