1

Onderwerp: Inzakken zijkant biscuit?

Hoi allemaal,

Ik heb vooral bij het bakken van de 15cm biscuitjes (soms ook bij de 20cm maar niet altijd) vaak dit probleem:

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-X6ZIZGSN.jpg

Ik heb het basisrecept van de site en hij was in de oven al gekrompen en iets gezakt. Er valt dus ook geen kuil in het midden, maar hij zakt gewoon over de hele breedte in ofzo.

Heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen of hoe het komt? Het biscuitje is ongeveer 6cm hoog.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Re: Inzakken zijkant biscuit?

dat in het midde inzakken heb ik ook wel eens gehad, toen bleek de middekern  niet hellemaal gaat te zijn.

hoe is tie bij jou de binne kant??

Hij ziet er van binnen volgens mij goed uit, niet nattig ofzo.

Ik ben ook bang dat als ik 'm langer bak dat ie dan droog wordt, ik heb 'm nu 20 minuten op 140 en 25 minuten op 160 graden gebakken (hetelucht)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

ja hij was bij mij toen ook niet nat, maar eigenlijk hard was heel vreemd als of de kern opgehoopte eiwitten waren of zo.

hmm heb je hem 2 min op de laagste stand gemixt??

Nee dat doe ik eigenlijk nooit, zou dat helpen denk je?

ja door het mixen op hoge stand sla je het luchtig, maar ook grote luchtbellen, en door 2 min laagste stand dan sla je de grote lucht bellen weer uit je beslag. mischien is dat het probleem geweest

Ik ga het proberen, dank je wel alvast in ieder geval!

Blijft wel raar dan dat ik het eigenlijk alleen heb met de 15cm biscuitjes toch? (Bij 25cm eigenlijk nooit)

Helaas heeft 2 minuten langzaam mixen bij het volgende biscuitje ook niet geholpen :(. Hij zakt ook niet in na het storten, maar in de oven al...

9

ik zou hem ook niet langer bakken nee.
jammer dat het niet lukt!

en gewoon op 1 temperatuur bakken, bijvoorbeeld 30 minuten op 150 graden?

ik vind hem er namelijk best wel bruin uit zien, die van mij zijn altijd veel lichter.

10

ik heb dit probleem ook gehad, zij het met de fc mix,

het is nu helemaal verholpen door op een wat lagere temperatuur te bakken.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!