1

Onderwerp: tips kneden fondant

Ik ben net begonnen met taarten maken, maar bij het kneden van de fondant plakken er regelmatig stukje fondant aan mijn handen. Is dit normaal, of zijn er manieren om dit te voorkomen? En bij het uitrollen van de fondant gebruik ik poedersuiker, maar ik kan nog niet voorkomen dat er  poedersuiker op de bovenkant van mijn fondant komt, waardoor de kleur doffig wordt. Het komt bijvoorbeeld aan de uiteinden van mijn roller, of als ik het plakje fondant een kwartslag wil draaien aan mijn vingers en zo op het fondant, het is tot nu toe steeds een worsteling haha. Hoe doen jullie dat??

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: tips kneden fondant

Ik werk altijd heeeel zuinig met poedersuiker, zo veel is er niet nodig om te zorgen dat je fondant niet aan je werkblad plakt. Voor mijn handen, maar ook voor uitstekers en mallen e.d gebruik ik altijd crisco om alles lekker in te vetten. Dan blijft er niets meer plakken.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Re: tips kneden fondant

FunLovin schreef:

Ik werk altijd heeeel zuinig met poedersuiker, zo veel is er niet nodig om te zorgen dat je fondant niet aan je werkblad plakt. Voor mijn handen, maar ook voor uitstekers en mallen e.d gebruik ik altijd crisco om alles lekker in te vetten. Dan blijft er niets meer plakken.

Bedankt voor de tip. Heel toevallig dit, ik zie dat je ook uit Tilburg komt en dat je een winkel hebt. En ja hoor, jij bent Linda van taartuittilburg! Jij hebt me vorige week zo goed geholpen, ik heb toen op het bonnetje gezien dat je Linda heet. Ik kwam toen op woensdag en stelde een beetje veel vragen haha, weet je het nog? Ik heb deze avond toevallig ook een mail gestuurd voor een workshop.
Nou, ik hoor nog wel van je ;)!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Re: tips kneden fondant

Ik werk op een ikea mat en vet die altijd licht in met crisco. Handjes evt ook als het plakt.
Met poedersuiker wordt je fondant droger en is idd niet bevorderlijk voor de kleur.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Re: tips kneden fondant

lady-vall schreef:
FunLovin schreef:

Ik werk altijd heeeel zuinig met poedersuiker, zo veel is er niet nodig om te zorgen dat je fondant niet aan je werkblad plakt. Voor mijn handen, maar ook voor uitstekers en mallen e.d gebruik ik altijd crisco om alles lekker in te vetten. Dan blijft er niets meer plakken.

Bedankt voor de tip. Heel toevallig dit, ik zie dat je ook uit Tilburg komt en dat je een winkel hebt. En ja hoor, jij bent Linda van taartuittilburg! Jij hebt me vorige week zo goed geholpen, ik heb toen op het bonnetje gezien dat je Linda heet. Ik kwam toen op woensdag en stelde een beetje veel vragen haha, weet je het nog? Ik heb deze avond toevallig ook een mail gestuurd voor een workshop.
Nou, ik hoor nog wel van je ;)!

Hihi...ik dacht de kleuren en de sterren al te herkennen...zie er super goed uit hoor, voor een eerste taart!
Meestal kom je tijdens het maken van een taart nog wel wat dingetjes tegen die nog niet helemaal goed gaan, of die je vergeten bent te vragen. Er komt toch nog best veel bij kijken! Maar jij was al heel goed voorbereid! Ik ben de nieuwe workshop agenda aan het samenstellen voor de komende maanden. Deze zijn binnenkort op de website en facebook te vinden!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!