1 Laatst bewerkt door framboosje (15-08-2013 20:54)

Onderwerp: Welke bakpannen? deep of extra deep?

Beste bakgenootjes,

De titel wegt het al!

Ik wil bak nu met springvormen en wil overstappen naar de pme bakpannen, maar welke zou ik nou moeten nemen?

de diepe van 7.5 cm
of de extra diepe van 10 cm

Help me out

2

Re: Welke bakpannen? deep of extra deep?

Ik werk met de 7,5 cm vormen & vul ze standaard met 3 lagen. Dan vind ik het altijd al mooie hoge taarten.

Maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze :)

3

dat hangt er vanaf hoe hoog je je taarten (inclusief vulling) wilt hebben.

ik heb ze van 10cm , de taarten zijn dat ook meestal, dus snijd ik ze minimaal 4 x door, je krijgt dan wel plaatjes van taarten, maar niet iedereen vind dat handig :s .

dus je moet daar zelf een keuze in maken.

wat ik wel eens doe, is 1 laag invriezen, komt altijd wel een keer van pas ;)

succes.

Je kan de hoeveelheid voor 7,5 ook in een bakpan van 10cm hoogte doen. Ik ben uiteindelijk toendertijd overgestapt naar 10 cm hoog en heb er geen spijt van gehad. Heb hoge en minder hoge taarten er mee gemaakt.

PME extra deep van 10 cm dus,die zijn geweldig!

I never met a calorie I didn't like....

6

7,5 is ook prima hoor, als je geen hele hoge taarten maakt. Ik ben met 10 cm begonnen, maar heb ze nu ook van 7,5 cm omdat het voor mij niet uitmaakt en 10 cm een stuk duurder is!

7

ik heb de overweging ook gemaakt, maar mij is het juist afgeraden.

ik gebruik pme 7.5 cm en met vulling wordt dat hoog genoeg.

8

Ze schelen behoorlijk in prijs vandaar dat ik ook twijfel om het zel of niet te doen

9

Heb zelf de 7,5 cm pannen en bevallen prima. Mooie hoogte..zeker na vullen. En mocht je toch eens een extra hoge willen dan kan je altijd biscuit lagen stapelen..

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

10

tnx dames

11

Gewoon die van 7,5. Zijn ten eerste goedkoper en als je wel hoger taarten wilt, verhoog je de pan gewoon met bakpapier!!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl