1

Onderwerp: cake/Moskovisch/biscuit uitsteken??

sorry wist even geen andere titel!

ik wil petit fours maken maar verschillende vormen,
daar heb ik uitstekers voor,
alleen als ik een biscuit bak kan je daar eigenlijk geen vormen uitsteken,
heeft iemand een idee wat ik dan wel goed kan gebruiken?
cake of Moskovisch beslag?
wat ik dus mooi netjes kan uitsteken zonder dat alles uit elkaar valt?

( het is de bedoeling dat ik ze later vul en bekleed)

alvast bedankt

2

Re: cake/Moskovisch/biscuit uitsteken??

dat zal een afgrijselijk groot karwei gaan worden :D ,

als je persé verschillende vormpjes wilt, zal er niks anders op zitten :nooo

veel makkelijker is je biscuit op de bakplaat bakken, doorsnijden, vullen, en dan snijden in vierkantjes :) ,
misschien kun je dan ook met uitstekers werken, maar dan moeten ze wel heel ´scherp´ zijn, anders krijg je een zootje :x

succes.

3

idd veel en lastig werk! maar bekleden, wil je gewoon een bovenkantje van marsepein als een echte petit four, of wil je er echt een gebakje van maken?
dat is amper te bekleden..

cake is denk ik wel het makkelijkst uit te steken.
en dan is het nog makkelijkst om dunne plakken te hebben, daar uit te steken en dan met vulling ertussen te gaan stapelen.

4

chantal1980 schreef:

idd veel en lastig werk! maar bekleden, wil je gewoon een bovenkantje van marsepein als een echte petit four, of wil je er echt een gebakje van maken?
dat is amper te bekleden..

cake is denk ik wel het makkelijkst uit te steken.
en dan is het nog makkelijkst om dunne plakken te hebben, daar uit te steken en dan met vulling ertussen te gaan stapelen.

ik wil dan idd gewoon een bovenkantje van marsepein met versiering erop zeg maar
en vullen met botercreme en vlaaifruit.

jou idee over plakjes cake te steken,en dan vullen en stapelen is ook wel een heel goed idee.

word het dan niet te machtig denk je?

en dan de cake ook gewoon zelf bakken neem ik aan?
is daar een lekker recept voor wat eigenlijk niet kan mislukken? :P

5

hoe je cake moet bakken, staat zelfs op een pak cakemeel van Koopmans ;)  en anders ff googelen op ´cake´

wel is het zo dat je cake die je vult, lastiger één geheel blijft, ik bedoel, de lagen hebben niet veel houvast aan elkaar, zoals bij biscuit,
snap je me?

het beste kun je het recept gebruiken van mamakaat: tussen cake en biscuit in, :9  staat ergens bij de rubriek recepten.

ssucces. :Y